L'Sporting de Gijón-Albacete de la Liga Hypermotion de la passada jornada serà recordat per molt temps. El partit, que va acabar 0-2 a favor dels manxecs, es va haver de suspendre en el minut 97, durant 10 minuts, pel llançament d'objectes dels aficionats, molt molestos per l'acumulació d'intervencions del VAR en contra del seu equip. En finalitzar el partit, Rubén Albés, entrenador de l'Sporting, no va sortir en criticar amb duresa l'actuació del VAR.

"Crec que hi ha vegades que els entrenadors i jugadors ens bloquegem en les nostres decisions i crec que l'àrbitre i el VAR també s'han bloquejat en les seves decisions. No comparteixo cap de les decisions que es van prendre. Sota el meu criteri, ni l'expulsió no ho és perquè va cap a fora, el penal tampoc perquè Maras no toca prèviament i en l'últim penal Yáñez no li toca. Complicat d'entendre. Feia temps que no vivia un partit com aquest. Ha estat una pel·lícula de terror".

Un partit molt polèmic que acaba en escàndol

L'Albacete se'n va imposar 0-2, amb 2 gols de penal, al que es van afegir 3 expulsions, 2 de jugadors de l'Sporting de Gijón i 1 d'un futbolista de l'Albacete. "Crec que el primer penal ni es revisa, quan és una acció que em costa entendre com això pot ser un penal en l'àrea. La segona part crec que teníem el convenciment de donar-li la volta, intentem tenir aquesta presència al camp rival. L'expulsió d'ells crec que tampoc no és clara del tot", admet Albés.

El colofó va arribar en el descompte, amb el segon penal, en una acció que el VAR va revisar en 2 ocasions, el que va acabar per desesperar l'afició de l'Sporting. "No puc respondre al perquè es revisa 2 vegades. Entenc que la revisió és per a la groga, perquè no va a re-revisar-se un penal ja xiulat. Segurament algú ens ho pot explicar".

L'Sporting, en peu de guerra per la manipulació de l'àudio del VAR

El súmmum final, tanmateix, va arribar després del partit, quan la RFEF va publicar els àudios del VAR. Tal com denuncia La Voz de Asturias, l'àudio del segon penal, revisat 2 vegades, ha estat manipulat, ja que hi ha una part de la conversa entre l'àrbitre de camp i el de la sala VOR que ha estat silenciada. "La qüestió és si arribarà o no Higinio a la pilota, crec que sí que anava a arribar, se li'n va una mica llarga, però sí, assenyalarem penal", diu en un primer moment el Muresan Muresan, l'àrbitre del partit.

El col·legiat assenyala el punt de penal i, tot seguit, el vídeo es talla, per aparèixer de nou Muresan amb la mà a l'orellera. La conversa, però, no s'escolta, fins que l'àrbitre decideix tornar a la pantalla del VAR. "Sí, és veritat, expulsarem el porter perquè si xiulo el penal ha d'anar-se'n expulsat". L'àrbitre torna al camp i expulsa Yáñez, iniciant l'incendi en el Molinón, on diversos aficionats comencen a llançar objectes. L'escàndol estava servit.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!