La junta directiva de Joan Laporta segueix treballant en la recerca d'un patrocinador oficial per a l'equipació del Barça de cara a la temporada vinent. La companyia japonesa Rakuten, patrocinador oficial des de la temporada 2017/18, finalitza el seu contracte de patrocini el pròxim 1 de juliol i tot apunta que no renovarà la seva vinculació.
En aquest sentit, els principals executius blaugranes Ferran Reverter i Àlex Barbany, i el directiu Juli Guiu, segueixen valorant les ofertes de diferents empreses per tal d'estampar el seu imagotip a la samarreta de joc del conjunt culer i ajudar a pal·liar la crisi econòmica del club. Segons ha confirmat el Diari Ara, la corporació que està en negociacions més avançades és Vegan Nation, una comunitat global creada per una empresa israeliana que pretén connectar i arribar a tota la població vegana mundial.
Vegan Nation, una de les principals candidates
Per tal d'aconseguir aquest objectiu, Vegan Nation usa una aplicació que recomana a l'usuari els millors serveis per al públic vegà. Una de les seves propietats principals es basa en la geolocalització de l'usuari per tal de recomanar-li els millors restaurants vegans de la zona on es troba. De la mateixa manera, també facilita el xat amb persones que comparteixen aquests mateixos interessos i facilita l'accés als millors productes que responen al veganisme.
D'afegida, Vegan Nation compta amb la seva pròpia criptomoneda, el GreenCoin (GRNC), que permet a l'usuari fer transaccions amb qualsevol empresa del món, conèixer el destí dels seus diners i fomentar l’emprenedoria entre el món vegà. No obstant això, malgrat no ser una empresa que basa el seu funcionament en aquest valor financer, la companyia amb origen l'any 2017 parteix amb avantatge sobre altres candidates a l'acord amb el Barça que sí que operen purament amb el món crypto. El cas és que, des de la cúpula blaugrana, aquest tipus d'empreses es considera que juguen amb un valor especulatiu, de risc, i sobretot, poc ètic.
Criptomonedes / Europa Press
Spotify també està en la carrera
Al Regne Unit, les vinculacions d'empreses que operen amb criptomonedes i clubs de futbol ja ha ocasionat problemes legals similars als ocorreguts amb les cases d'apostes al futbol espanyol. Qui segur que no hauria de lidiar amb aquesta problemàtica és Daniel Ek. L'empresari suec, CEO de Spotify, manté una gran relació amb el món del futbol. Tal com informa Mundo Deportivo, es presenta com una opció sòlida per a ocupar un espai a la samarreta del Barça.
I és que la marca Barça desperta gran interès a Ek, ja que el club que presideix Joan Laporta, malgrat no viure el seu millor moment a nivell esportiu, segueix sent el club que més interaccions desperta a partir de les seves xarxes socials, premissa que Spotify considera indispensable a l'hora d'iniciar negociacions. Sigui com sigui, el termini per prendre una decisió sobre l'acord de patrocini amb qualsevol de les empreses candidates finalitza a primers de febrer, la qual cosa fa pensar que el logotip que lluirà la samarreta del Barça a partir de la temporada 2022/223 se sabrà aviat.