A falta de sis dates per a l'acabament del mundial de Fórmula 1, el Gran Circ ha tornat a Qatar, a un renovat circuit de Lusail, que ha donat problemes des del principi del cap de setmana, pel seu nou asfalt. Aquesta situació ha fet que els monoplaces llisquessin molt sobre el traçat, amb seriosos problemes de grip. Una esprint en la qual Max Verstappen s'ha proclamat campió, la clau ha estat en l'elecció dels pneumàtics.
El pilot neerlandès ha acabat segon, suficient per proclamar-se com a tricampió del món. En una cursa amb diversos girs de guió, Mad Max ha estat el protagonista més important d'avui, amb Oscar Piastri pujat a dalt de tot del podi i Lando Norris, amb una curiosa remuntada, ha estat el tercer en discòrdia. Carlos Sainz i Fernando Alonso han acabat en sisena i novena posició respectivament.
Max Verstappen campió del món
El cert és que la cursa ha destacat per ser la 'festa dels Safety Car'. Fins a 3 vegades s'ha vist obligat a sortir el cotxe de seguretat per tres accidents diferents, primer amb Lawson com protagonista, després amb Sargeant que se n'ha anat directament fora, i finalment, Checo Pérez, Esteban Ocon i Hulkemberg, al qual li han fet un sandvitx. Precisament, aquesta situació, semblava que podia beneficiar els pilots amb pneumàtics tous, però han estat els mitjans els que han acabat triomfant.
Però, sense cap dubte, el gran protagonista de la nit ha estat Verstappen. Malgrat el petit ensurt inicial, on semblava que els pneumàtics mitjans no anaven a aguantar la pressió d'aquells pilots que han apostat pels tous, el neerlandès ha remuntat després de caure a la cinquena posició. En la seva particular lluita, l'acabat de proclamar campió del món, ha mantingut la sang freda fins a col·locar-se segon, encara que després de l'abandonament del seu company, no li feia falta.
'La guerra dels mitjans'
Les 19 voltes que ha durat l'esprint d'avui, ens ha deixat imatges memorables amb un Sainz que ha aguantat estoicament en sisena posició, després d'anar perdent agafament (ha estat un dels que ha apostat pels tous). I és que això d'avui, ha estat una autèntica guerra de pneumàtics, en la qual han acabat imposant-se els mitjans.
Malgrat l'arrencada inicial de pilots com Russell - que ha liderat la cursa durant diverses voltes - Fernando Alonso, Charles Leclerc, o el mateix Sainz (tots ells amb les gomes vermelles) el pas del temps ha fet que els pneumàtics grocs hagin acabat imposant-se. Bona mostra d'això, en la volta 17, ha estat l'avançament doble de Lando Norris a Sainz i Leclerc, quan estava sisè, per acabar en tercera posició.
Alonso també ha intentat lluitar contra el pas del temps, intentant aprofitar el lleuger avantatge inicial dels pneumàtics, que li ha permès recuperar dues posicions i fins i tot passar a Norris, una preciosa lluita que ens ha deixat imatges molt emocionants. Tanmateix, ha anat perdent força, i amb això posicions, per acabar el novè.