El circuit de Mònaco prometia emocions fortes i no ha defraudat. La pluja ha trigat a arribar, però quan han caigut les primeres gotes sobre el traçat de Montecarlo han començat a aflorar els nervis als garatges de tots els equips. Ha estat a la volta 51 quan les precipitacions sobre el circuit monegasc han començat a animar una cursa una mica descafeïnada. I ha començat a regnar el caos en el mític traçat. Amb accidents, tocs amb els murs i una infinitat d'imatges que ens han posat l'ai al cor.
I ha estat Max Verstappen, amb el seu Red Bull, qui ha dominat sota la pluja. El pilot neerlandès ha fet bona la seva classificació a la quali de dissabte, on va aconseguir classificar-se primer, i no ha deixat anar la seva condició de líder en tota la cursa. Ni sota el desconcert de la pluja ha perdut els papers Mad Max, i ha estat ell qui ha regnat en el caos de Mònaco. Fernando Alonso tampoc no ha variat la seva posició i obté el cinquè podi de la temporada, el millor resultat en tot el que portem de mundial, aconseguint el seu primer segon lloc.
'La pluja a Mònaco és una meravella'
S'esperava molt més moviment a la sortida de Mònaco, sobretot amb un Esteban Ocon a la caça de Fernando Alonso, però s'han respectat. L'inici ha estat bastant tranquil tenint en compte al que ens acostuma Mònaco. Una arrencada molt conservadora per part de tots els pilots, que no han volgut arriscar i quedar-se fora de bon començament, amb un Alonso qui s'esperava que fos molt més agressiu a la recerca d'aquest primer lloc que li atorgués la 33.
Verstappen que no ha fallat en cap moment, ha gestionat molt bé el seu avantatge i els pneumàtics mitjans amb què ha sortit a pista. Per contra, el pilot asturià ha sortit amb els durs i mirant al cel de Mònaco, sota la possibilitat de pluja que ha trigat a arribar, però que no ha defraudat i és que, com es diu de Sevilla, també 'la pluja a Mònaco és una meravella'. Sota les precipitacions s'han vist imatges espectaculars, que han animat una cursa molt conservadora.
Ha estat, llavors, quan les estratègies han resultat més importants que mai i Aston Martin ha comès un error colossal per a les opcions de Fernando d'assaltar el tron de Verstappen. A la volta 55, el pilot d'Oviedo ha fet una primera parada que ha acabat d'enterrar les seves aspiracions. Ja amb el traçat moll, els mecànics de la marca verda han decidit posar-li els pneumàtics mitjans, en lloc dels intermedis. Aquest fet ha obligat a parar a la 56 Fernando Alonso per posar els intermedis. En cas de no haver estat així, i haver apostat des del principi per aquests pneumàtics, Alonso hauria sortit dos segons per davant de Mad Max.
Tanmateix, les dues parades han llastat un Fernando Alonso que, així i tot, ha aconseguit la millor posició de tota la campanya, amb un segon lloc que, a la fi, suposa el seu cinquè podi en sis curses. En primer lloc, Verstappen continua refermant-se com a líder, després del fracàs de Checo Pérez, que sortia últim a la graella, i que ha acabat en 16a posició.
Una mala estratègia de Ferrari arruïna la cursa de Carlos Sainz
Un altre que ha viscut un autèntic carrusel d'emocions ha estat Carlos Sainz. Beneficiat per la sanció al seu company, el madrileny sortia quart amb grans esperances d'atrapar Esteban Ocon, que sortia tercer. Ha estat qui més ha animat la cosa en aquest inici de cursa. A la volta 11 ha arribat el primer atac del de Ferrari, que s'ha tirat massa aviat sobre l'Alpine i s'ha menjat el monoplaça del francès, perdent una peça de l'aleró frontal, que no li ha impedit continuar.
Amb Sainz a punt d'assaltar el tercer lloc, Ocon ha parat a la volta 33, per canviar els seus pneumàtics. Abans ha parat Lewis Hamilton, que ha estat el motiu de la pèssima estratègia de Ferrari amb Carlos. A la volta 34, l'equip de l'escuderia italiana ha cridat a boxs el madrileny "per protegir-se de Hamilton". Després de la parada, Sainz ha sortit darrere del francès, provocant l'enuig del pilot madrileny amb els seus perquè, de nou, una mala estratègia ha condemnat les opcions al podi de Carlos Sainz.
Al final, sota la pluja, Sainz s'ha vist obligat a parar de nou, després de realitzar una virolla que l'ha fet perdre posicions. Al final ha acabat vuitè, per darrere de l'Alpine de Pierre Gasly. La gran sorpresa de Mònaco ha estat la d'Ocon, que trepitja el podi per segona vegada en tota la seva trajectòria, amb un tercer lloc molt meritori.