Max Verstappen torna al graó més alt del podi i el Mundial de Constructors es reobre al GP del Qatar. El pilot neerlandès ha guanyat la seva novena carrera de l'any, per davant de Charles Leclerc (2n) i Oscar Piastri (3r), amb Fernando Alonso 7è. L'asturià no ha estat altra cosa que un dels afavorits d'una carrera boja, on les sancions han jugat un paper clau.

Lando Norris, per la seva part, ha estat un dels damnificats, veient la bandera a quadres quan rodava 10è. D'aquesta manera, no només es reobre el Mundial de Constructors, sinó que el britànic veu com Leclerc posa en perill el seu subcampionat pel que fa al Mundial de Pilots.

Verstappen fa justícia en el primer vèrtex

No fa tant, a Max Verstappen no li hauria importat perdre una pole per una sanció discutible perquè li queien de les butxaques, però aquest cap de setmana, que tornava a ser poleman després de 5 mesos, sí que li ha molestat. El neerlandès marcava el millor crono aquest dissabte per davant de Russell, però la FIA li treia la pole al de Red Bull per anar massa lent durant la seva volta de refredament a la Q3.

En l'acció que li va costar la pole, Russell es trobava amb un Verstappen que rodava massa lent, encara que no es tracta d'una acció d'impeeding perquè el de Mercedes tampoc venia en volta. Sigui com sigui, Verstappen ha fet justícia al primer vèrtex. Davant l'apagament dels semàfors, molt bona tracció del tetracampió per la zona bruta per arribar a la corba 1 amb l'interior. Norris, que venia per l'estela del nou líder, també ha tret partit de la circumstància i s'ha posat segon, deixant Russell tercer.

Fernando Alonso i el drama de les rectes

Just per darrere, Lewis Hamilton, que partia 6è, tenia una mala sortida i deixava la seva posició a Carlos Sainz. Fernando Alonso i Checo Pérez també l'avançarien, però el d'Aston Martin no només sucumbiria al mexicà, sinó que també ho faria davant el propi Hamilton voltes després.

Alonso es queixava per ràdio d'una velocitat punta a les rectes molt discreta, però Kevin Magnussen l'avançaria després d'una errada de l'asturià en les enllaçades. Pierre Gasly, però, sí que trauria partit del drama a les rectes de l'AMR24 i li arrabassaria a Fernando la 10a posició.

Jugada magistral d'Aston Martin per tornar als punts

Amb Fernando Alonso 12è, semblava que qualsevol tipus d'aspiració per a ell se n'anava en orris. Amb tot, el sobre estrès que el traçat de Losail causa en el pneumàtic davanter esquerre ha provocat que Carlos Sainz i Hamilton punxessin. Ambdós han passat per boxes i la FIA ha decretat Safety Car per aprofitar per treure les restes d'un retrovisor trencat de la recta principal. Sens dubte, una mala passada fatal per als interessos de l'espanyol i de l'anglès, que tot just acabaven d'entrar i no han pogut treure el partit que la resta de la graella sí que ha obtingut de la sortida del cotxe de seguretat.

Per la seva part, Fernando Alonso aprofitava el Safety Car per calçar els pneumàtics durs, però una volta més tard, just abans d'arribar a la cua de pilots, ha posat els mitjos, molt més adients tenint en compte el número de voltes que quedaven i com de difícil ha sigut pels qui duien els durs escalfar-los darrere del Safety Car.

Un stop and go reobre el Mundial de Constructors

Verstappen ha estat el primer que ha patit els efectes dels durs, i és que tot i que ell mateix ha marcat quan es tornava al ritme de carrera en la sortida rellançada, Norris ha estat molt a prop d'arrabassar-li el lideratge. Per la seva part, un Gasly que rodava 5è es passava de frenada, afavorint Russell i Sainz. Alonso, que li havia robat la cartera a Magnussen a la sortida del pit lane, també avançava un Guanyu Zhou que és un dels noms poc habituals que rodava en zona de punts.

I si poques coses havien passat ja, un stop and go ha reobert el Mundial de Constructors. Lando Norris no ha aixecat el peu quan s'ha decretat la bandera groga i la FIA l'ha enviat al box 10 segons. L'anglès, evidentment, ha caigut a l'última posició en vista la carrera s'acabava de rellançar, però entre que Hamilton encara havia de complir amb una sanció i que Norris rodava molt més ràpid que els pilots de la cua, ha assolit la zona de punts, acabant per arrabassar-li la 10a posició a Valtteri Bottas. A més a més, amb la volta ràpida a la butxaca, el compromís de Norris li ha reportat 2 punts a McLaren quan semblava que la sanció acabava amb les seves possibilitats de punts.

Ara, amb el GP d'Abu Dhabi com l'última prova de l'any i amb 44 punts per repartir-se respecte al Mundial de Constructors, McLaren lidera la taula per equips amb 640 punts, el segueix Ferrari de prop amb 619 i Red Bull és tercer a 581. Podran els homes de vermell tornar al capdamunt?