La sortida d'Ansu Fati del Barça ha deixat orfe el dorsal més mític de l'equip, el 10, un número lligat sempre a la gran estrella, al referent, i que Leo Messi va aconseguir portar a una altra dimensió. Ansu va acceptar el repte, que no va superar, i ara Nike ha posat el fre, en considerar que el 10 l'ha de portar un autèntic referent mundial, ja que altrament les vendes de samarretes no funcionen. Al desembre, de fet, el Barça va posar a sobre de la taula la possibilitat que el nou 10 fos per a Vitor Roque, però Nike ho va desaconsellar, en creure que el davanter no és en aquests moments cap estrella ni té al Brasil la imatge de què gaudeixen, per exemple, Endrick o Messinho.
La decisió de Nike no ha fet més que empitjorar la seva relació amb el Barça, que considera que la marca nord-americana no s'està implicant prou en el club, que el Barça ha deixat de ser un dels productes prèmium de Nike, la qual cosa acaba perjudicant l'economia blaugrana.
Es refreden les relacions entre el Barça i Nike
I és que el Barça està davant d'una decisió històrica, transcendental, renovar o no el seu contracte amb Nike com a subministradora de l'equipament esportiu. La vinculació entre l'entitat blaugrana i l'empresa nord-americana està en les seves hores més baixes, fins al punt que recentment el Barça ha desmentit públicament que una samarreta que circulava per les xarxes socials anés a ser la que vestirà l'equip la temporada que ve, una samarreta que suposadament hauria estat filtrada per la pròpia Nike, que té el costum de deixar veure els seus nous dissenys uns mesos abans que siguin oficials.
En el club creuen que, a poc a poc, Nike s'està allunyant del món del futbol, perdent clubs i seleccions a canvi d'invertir més diners en altres esports, com el bàsquet, per la qual cosa hauria arribat el moment de canviar de marca, unir-se a una altra que aposti pel futbol. S'hi afegeix que el Barça no està satisfet ni amb els últims dissenys de Nike ni amb les condicions que Josep Maria Bartomeu va firmar molt de pressa, malgrat que en aquell moment el contracte encara no expirava.
Puma i New Balance, interessades
Els dubtes del Barça s'han engrandit amb les trucades que han rebut en les últimes setmanes de Puma i New Balance, que estarien molt interessades a agafar el relleu de Nike. Ambdues marques estan creixent molt al món del futbol mundial, a la qual cosa s'afegeixen uns dissenys espectaculars que repercuteixen positivament en el nombre de vendes.
El camí que el Barça ha descartat és la d'assumir la fabricació de les seves samarretes, per quedar-se amb tot el pastís. Es va dir la possibilitat que el Barça absorbís la històrica marca Meyba, per fabricar les seves noves samarretes. Seria un moviment espectacular que molt probablement multiplicaria les vendes, encara que el Barça ho ha descartat per la dificultat de l'empresa quant a la distribució mundial de tot el marxandatge.