El vot per correu, implementat per primera vegada en la història del Barça, ha generat molt interès entre els socis i sòcies. El club blaugrana ha informat que ha rebut prop de 10.000 sol·licituds per votar per correu per les eleccions del pròxim 7 de març. El nou president i la nova junta directiva sortirà dels tres candidats que hi ha a la presidència (Joan Laporta, Víctor Font o Toni Freixa).
Les eleccions al Barça s'havien de celebrar el passat 24 de gener, però la situació sanitària va obligar a ajornar-ho. Per facilitar el vot de tota la massa social blaugrana, la Generalitat va aprovar que es pogués votar per correu, i també de manera presencial a les sis seus que hi haurà arreu del territori català i també andorrà.
L'opció de demanar el vot per correu es va obrir el passat 29 de gener i es tancarà el proper 9 de febrer. El Barça recorda que el procés de sol·licitud es realitza a través d'un formulari a la pàgina web i s'han d'omplir unes dades requerides. El club català envia tota la informació a casa del soci o la sòcia que ho demani i, en el cas del vot general, s'ha d'anar entre el 15 i el 26 de febrer a una oficina de Correus. Mentre que també hi ha l'opció de vot domiciliari, destinat per als majors de 65 anys i les persones amb mobilitat reduïda, diversitat funcional o malaltia. En aquest supòsit, el soci rep la documentació a casa seva en mans d'un empleat de Correus i vota en el mateix moment.
Els socis majors de 80 anys
La polèmica no podia faltar en un club que viu escàndol rere escàndol. Primer va ser la filtració de l'informe de la secretaria tècnica i després el contracte de Messi. Ara, la controvèrsia que hi ha entre els usuaris a les xarxes socials és que el Barça, a través de la seva àrea social i Oficina d'Atenció al Barcelonista (OAB), està trucant de manera "proactiva" als socis majors de 80 anys per informar de tots els detalls de les eleccions, aclarir els dubtes que tinguin i ajudar-los en el procés de la sol·licitud. Recordem que aquest grup són un total de 8.768 socis, 6.088 homes i 2.680 dones.
"En aquest procés electoral, el club no utilitza el correu postal per fer arribar la informació als socis i es fa servir per primera vegada a la història la via telemàtica com a canal de comunicació. Per aquest motiu, conscients que el col·lectiu de gent gran no està habituat a aquesta via de comunicació digital, s'ofereix aquest servei d'assistència telefònica per informar del procés electoral i de la possibilitat de votar per correu des del mateix domicili. Aquesta atenció de l'OAB també ofereix tot el suport necessari perquè aquests socis de més de 80 anys puguin exercir el seu dret a vot, i els ajuda a realitzar el procés telemàtic".