Tant Barça com Reial Madrid comparteixen la necessitat imperial de reforçar el lateral esquerre. És una posició que han de millorar sigui com sigui, ja que, en el cas dels blaugrana, només disposen de Jordi Alba per jugar allà. I ha tingut problemes amb les lesions a les últimes campanyes, a més de ser lluny de la seva millor versió, ja que ja té una edat molt avançada. Des que va arribar Xavi Hernández ha millorat el seu rendiment, però encara i així necessita un relleu de garanties.

Els de Carlo Ancelotti, d'altra banda, busquen un successor per a Marcelo Vieira, que se n'anirà el mes de juny, després de 15 anys. És quan finalitza el seu contracte, i deixarà Ferland Mendy com a únic especialista en aquesta demarcació. I Florentino Pérez i Joan Laporta havien coincidit a assenyalar Borna Sosa com un objectiu molt interessant per acabar amb aquest problema. És jove, té experiència, i el seu preu seria molt assumible per a ambdós.

Borna Sosa

Borna Sosa

Format en el Dinamo de Zagreb, va fer el salt a les files del VFB Stuttgart a l'estiu de 2018, a canvi de sis milions d'euros. Des d'aleshores, el seu creixement i la seva progressió ha estat imparable, fins a convertir-se en un dels millors defenses de la Bundesliga. Té 24 anys, i és un fix en la selecció croata, amb la qual participarà en el Mundial de Qatar. La federació alemanya també l'havia temptejat, però finalment va optar per representar el seu país natal.

Destaca per la seva envergadura, 187 centímetres, la seva potència i la seva força física. A això, també cal afegir-li la seva increïble projecció ofensiva, que és la seva principal característica. És realment ràpid i hàbil, i col·loca uns centres molt precisos, com demostren les vuit assistències que acumula aquesta campanya, a la qual també cal sumar dos gols. Sens dubte, està preparat per fer el salt a un conjunt més ambiciós, i ha sonat per a Borussia Dortmund, RB Leipzig o Bayer Leverkusen.

La clàusula de rescissió que té és de 25 'quilos', però aquesta xifra pot veure's reduïda considerablement en cas que acabin descendint. Una opció molt factible, ja que només estan un punt per sobre del descens, que el marca l'Hertha de Berlín, i del 'play-off', en el qual hi ha l'Arminia Bielefeld.

Sosa prefereix anar al Barça

El Madrid ha contactat amb l'agent de Sosa, i ha fet saber de l'enorme interès que tenen a comptar amb els seus serveis. Però sembla que el balcànic està molt més seduït per la possibilitat de seguir amb la seva carrera en el Barça, ja que Xavi l'ha convençut personalment.

Ha parlat amb ell per via telefònica, i creu que allà podria ser més important. Florentino Pérez ja sap que Laporta té tot l'avantatge.