En un món en constant moviment com és el de MotoGP, és normal veure una infinitat de moviments quant als pilots canviant d'equips. Sense anar més lluny, la graella s'ha vist modificat aquest any amb diversos protagonistes canviant de garatge, encara que mantenint-se en la categoria reina. Ha estat el cas d'homes com Luca Marini, Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli, Alex Rins, Johan Zarco, i el més destacat, Marc Márquez, que ha deixat Honda després d'11 anys, per pujar a la Ducati del Gresini.
L'única cara nova aquest any serà la de Pedro Acosta, que ha fet el salt a MotoGP després de conquerir el mundial de Moto2, on compartirà box amb el rookie de 2023, Augusto Fernández, a l'equip satèl·lit de KTM, GasGas Tech3. Tanmateix, els grans protagonistes seran Marc Márquez i Alex Márquez, que compartiran box a l'escuderia de Faenza. Un moviment que ha generat il·lusió, al mateix temps que terror, a l'equip oficial de Ducati.
Els Márquez acaparen els focus
Una situació que ja va passar el 2020, amb el petit dels Márquez a Honda, encara que va durar molt poc pels problemes físics de l'octocampió del món. "El 2024 pinta bé. Vam estar junts el 2020, però no va durar gaire per la seva lesió al braç, però la vida de vegades dona segones oportunitats i crec que aquesta és molt bona", va remarcar Álex en una entrevista a El Desmarque.
"Estic amb ganes que ell també provi la moto i em doni la seva opinió, és veritat que és el teu company d'equip, que es diu que és el teu primer rival i així és, però aquesta complicitat i aquesta rivalitat t'ajuda que tu també facis un pas endavant. He de millorar en la constància; si ho faig, crec que podré ser l'any que ve entre els cinc primers", va afegir el petit dels Márquez.
El pilot de Gresini sembla haver trobat el seu lloc a l'escuderia de Faenza, on aquesta temporada ha aconseguit la seva primera victòria en MotoGP, en una cursa a l'esprint. Tanmateix, sap que amb una de les millors motos de la graella haurà de demostrar que és més que el germà de Marc.
Yamaha veta a la família Márquez
I és que, lluny de ser una cosa positiva per a Álex, estar a l'ombra del seu germà li ha comportat molts problemes. El petit dels Márquez ha rebut moltes crítiques i s'ha arribat a dir que, com que no està a l'altura de Marc, no té prou nivell per estar en la categoria reina, una cosa que no és certa.
Una altra de les situacions més cridaneres per a Álex, en l'aspecte negatiu, ha estat el vet de Yamaha. I és que, hi ha vegades, que per molta qualitat que tinguis, hi ha portes que es tanquen. És el cas de l'escuderia japonesa, que ha vetat a la família Márquez, tal com s'ha revelat en un documental a Dazn sobre el petit dels Márquez.
De fet, Álex Márquez tenia firmat un contracte amb Yamaha, que va acabar en foc d'encenalls. "Havíem firmat, però Yamaha va dir que no. Cap membre dels Márquez no pot ser a l'equip", assegura el protagonista. "Sempre seré qüestionat per ser el germà de Marc, però soc Alex també", tanca el pilot.