L'equip Yamalube Folch Endurance ha repetit victòria en les 24 hores de resistència de Catalunya, el seu onzè triomf, però que ha quedat marcat per la mort del pilot Enric Saurí, de l'equip Motos Gaspar, qui va perdre la vida a causa d'un accident.
El decés de l'experimentat pilot de 33 anys de Granollers ha estat el fet que més ha pesat en una cursa que comença a fer-se un espai al calendari internacional, i que ha reunit 53 equips, encara que al final només 42 han aconseguit creuar la línia de meta.
El pilot català Enric Saurí, que participava per cinquena vegada en la resistència del Circuit de Barcelona-Catalunya, va patir un greu accident al final de la recta, quan va xocar directament contra les proteccions. El seu equip, el Motos Gaspar, era un dels candidats a pujar al podi, per darrere de les dues escuderies favorites, la Yamalube Folch i el Suzuki Català.
Després de l'accident mortal, l'equip Motos Gaspar es va retirar i l'organització va resoldre que la celebració del podi després de concloure la carrera es realitzaria de la forma més discreta, i sense cava, a més de guardar-se un minut de silenci.
El Yamalube Folch, de Reus, ha confirmat les expectatives i s'ha imposat amb molta solvència, en haver traçat 717 voltes, 29 d'avantatge respecte al segon, el Proelit Racing Team. El podi l'ha completat l'Institut Castellarnau, que ha entrat a 38 voltes de l'escuderia de Reus.
En la cursa, malgrat una arrencada dolenta després d'obtenir la pole divendres, el Yamalube Folch ha estat el clar dominador, en la que no ha donat opcions als rivals. La prova va començar amb molts dubtes sobre l'estratègia, per l'amenaça de pluja, que finalment va fer acte de presència.
A la Yamaha de l'equip vencedor li va costar entrar en el grup principal, fins que la primera sortida del cotxe de seguretat va reagrupar les motos i al Yamalube ja li va ser fàcil assaltar la primera posició.