La ment rusc d'internet és capaç del millor, del pitjor, i de l'inclassificable. I aquesta és la categoria en la qual cau el meravellós concepte de #Barbenheimer que té les xarxes socials plenes de desenraonats cartells cinematogràfics en els quals Barbie i Ken es veuen envoltats d'explosions nuclears, o un avinagrat Oppenheimer mira amb angoixa a una somrient Margot Robbie vestida de rosa.
Recopilació de posters i mems de "Barbenheimer"👇🏻 pic.twitter.com/bCyAUnExWV
— R E P L I C A N T (@Roybattyforever) July 17, 2023
Si has estat uns dies out de les xarxes i no acabes de comprendre què dimonis és aquest disbarat de Barbies nuclears que corre per internet, continua llegint, que et fem un resum de què està passant amb aquests dos films!
La coincidència del dia d'estrena de les dues pel·lícules ha generat un efecte papallona de conseqüències milionàries
Tot va començar quan es va saber que la data d'estrena de la pel·lícula Barbie, dirigida per Greta Gerwig i protagonitzada per Margot Robbie i Ryan Gosling, coincidiria amb la d'Oppenheimer: el 20 de juliol.
Això va resultar en un interessant duel de recaptació, perquè la pel·lícula dirigida per Christopher Nolan i amb Cillian Murphy com a protagonista no pot ser més diferent i gairebé antagònica que el seu rival. Oppenheimer té aquesta gravetat i solemnitat (que de vegades pot ser una mica petarda) de Nolan, i ens explica la història sobre l'home que va fer realitat la bomba nuclear. Fumut.
Barbie, en canvi, va sobre Barbie, la nina. I no ho diem en sentit pejoratiu, perquè igual com la pel·lícula de Nolan, s'ha concebut per Gerwig com a cinema d'autor, i els qui l'han vist ja han dit que no és cap ximpleria, i Robbie i Gosling són excel·lents. Però, en fi: són dos ninots en un món rosa. Davant la bomba nuclear.
El contrast era tan acusat que la gent amb el coco més despert i més temps lliure de les xarxes va començar a jugar a unir universos, fusionant l'art, els cartells i els conceptes d'ambdós films. I ja ho tens cuinat: Barbenheimer.
Tots feliços amb Barbenheimer (menys Nolan)
Si el fet de fer coincidir les dates d'estrena algú ho va fer per fastiguejar, la cosa ha sortit feliçment malament, perquè el fenomen Barbenheimer ha fet que absolutament tothom s'assabenti que ambdues pel·lícules s'estrenen el 20 de juliol, i apunta que seran dues de les grans de l'estiu.
Els departaments de màrqueting segurament no es creuen la sort que han tingut, perquè crear un fenomen viral no és fàcil, i la imaginació de la ment rusc els ha fet la feina. Fins i tot les sales de cinema se n'han pujat a l'onada per atreure el públic.
Molts cinemes d'Espanya i Llatinoamèrica s'han unit a l'esdeveniment de l'any i han creat sessions dobles que han titulat BARBENHEIMER, amb una durada total de cinc hores. pic.twitter.com/WLlQSyQKy9
— ɐntonio 📼 (@levmauc) July 17, 2023
L'únic que sembla molest amb tot l'assumpte és Christopher Nolan, i cal veure com funcionen al final ambdues pel·lícules en taquilla. Però molta gent ja ha comprat entrades per a ambdues, en una curiosa sessió doble sobre la qual no hi ha consens respecte a l'ordre en el qual veure les pel·lícules.
El poster definitiu de #Barbenheimer pic.twitter.com/DdOM7s69W4
— NANGO (@NangoCine) July 11, 2023
Tu, començaries per Barbie, o per Oppenheimer?