Molins de Rei és una vila i municipi de Catalunya, situat a la comarca del Baix Llobregat, a 50 minuts de Barcelona amb transport públic. Allà hi podem trobar el poble de la Rierada, situat dins la serra de Collserola i per on passa la riera de Vallvidrera o de la Rierada, amb un salt d'aigua ideal per visitar en família.

🌳 El bosc tret d'un conte de fades on podràs gaudir de salts d'aigua i fonts impressionants

🏰 La bonica ruta senderista que et porta a un castell medieval: només a una hora de Barcelona!

El salt d'aigua de la Rierada és una cascada única dins el parc natural de Collserola. És un recorregut perfecte per a passejar de manera lineal i fàcil que transcorre per dins del bosc de ribera i en paral·lel al tram mitjà de la riera de Vallvidrera. La zona està declarada com a àrea de protecció especial pel seu gran valor ecològic. La ruta no presenta cap mena de dificultat.

Com arribar al salt d’aigua de la Rierada

Per arribar al salt d'aigua de la Rierada, deixarem el cotxe a l'aparcament que hi ha al final de l'avinguda Ca Castellví, a la urbanització la Rierada de Molins de Rei. Allà hi trobarem una esplanada molt gran on podrem deixar el cotxe sense problemes. A prop està el restaurant Ca Castellví, on també podrem deixar el cotxe si volem menjar abans o després de fer la ruta.

Al final de l'avinguda Ca Castellví és on començarem la ruta, a partir d'una bifurcació a la Riera de Vallvidrera, un camí preciós, replet de vegetació i amb petits salts d'aigua de la riera.

En el pròxim desviament caldrà que agafem el camí de l'esquerra, on hi ha un arbre gegant. Arribarem a la cascada de la Rierada de Molins de Rei, que queda per sota del camí. Per a poder veure-la millor, podem baixar pel costat esquerre. Aquest lloc és un dels més bonics de l'excursió.

Més endavant veurem una altra bifurcació. Continuem pel camí de la dreta, cap a Can Planes, Oratori-Aqüeducte. Seguirem direcció carretera de Molins-Sant Bartomeu de la Quadra i girarem a la dreta direcció plaça de les Bruixes.

Vistes al Baix Llobregat

Continuarem el nostre recorregut per la dreta i en pocs minuts arribarem al punt més alt de l'excursió, amb una gran panoràmica del paisatge. Veurem així les fàbriques situades a la vora del riu Llobregat. Després començarem a fer el camí de baixada, vorejant un camp d'arbres fruiters.

Abans d'arribar a la Masia Can Rabella, girarem a la dreta, cap a uns camps d'oliveres des d'on es pot veure la teulada del restaurant. El camí s'endinsa en un bonic bosc amb vegetació de ribera, tenint la riera de Vallvidrera paral·lela a la sendera.

Can Planes

El camí s'eixampla i passem per al costat de l'oratori de Sant Venceslau, per darrere de la capella està l'antic aqüeducte de Can Planes. Seguidament, continuarem cap a la Rierada de Molins de Rei.  Creuarem la riera de Vallvidrera per sobre del pont i continuarem cap a l'esquerra.

Instants després, passarem per davant de la bifurcació que porta al salt d'aigua de la Rierada de Molins de Rei. Podríem tornar pel mateix camí que hem fet a l'anada, però en la pròxima bifurcació ens desviarem cap a la dreta. A continuació veurem de nou l'avinguda Ca Castellví.