Catalunya té paisatges que semblen trets d'un conte de fades. Al Vendrell hi ha un castell que, malgrat el desgast pel pas del temps, encara fascina per la seva bellesa, amb unes torres dignes de pel·lícula. Vols saber de quin indret t'estem parlant? Es tracta del castell de la Muga, un petit tresor que, a pesar d'estar mig en runes, conserva tot el seu misteri.

📍 Aquesta meravella subterrània a Catalunya sorprèn a tots: sembla treta d'un altre món

🧚‍♀️ 5 fagedes màgiques a Catalunya per visitar a la tardor: com estar dins un conte

El castell de conte de fades de Catalunya que fascina per la seva bellesa i misteri

El castell de la Muga data del 1037, quan està documentat com a mas de la Muga. El segle XI es va reformar completament, convertint-lo en la Quadra de la Muga, amb intenció de defensar-se de possibles atacs marítims. Però el 1918 van enderrocar-lo de nou per construir una casa amb aparença de castell, que és la que actual es conserva, si bé es troba en mal estat.

Per visitar el castell, hi ha una ruta circular que permet descobrir-lo amb una bonica passejada pel Vendrell. L'itinerari, d'uns cinc quilòmetres i sense dificultat, comença a l'hospital del Vendrell, on podem deixar el cotxe al pàrquing. Has d'agafar un petit camí, prop de la cafeteria del centre sanitari, i, un cop allà, veuràs un petit desviament a mà esquerra que et condueix fins al bosc de les Comes. És important destacar que, segons recullen diversos visitants, no sempre és fàcil trobar el camí i, per això, recomanen anar amb GPS. A continuació, et deixarem l'excursió recollida a Wikiloc.

El camí es troba prop de la urbanització Baronia del Mar Bellvei, un petit poble del Baix Penedès. Quan passis per davant de dos dipòsits d'aigua, has de desviar-te cap a l'esquerra i ben aviat veuràs l'impressionant castell de la Muga. Si bé està en ruïnes, encara es conserven algunes torres, que pots apreciar des de la llunyania. Sembla un castell tret d'un conte de fades! La ruta continua per una pista principal que porta fins a un pi centenari, conegut per la seva curiosa forma. Una vegada l'hagis vist, arribaràs a una carretera que hauràs de creuar per anar fins a la Baronia del Mar Bellvei. Allà hi ha un panell que indica cap a on has de seguir, que et condueix un altre cop dins del bosc. Després d'un petit tram, trobaràs una altra carretera que hauràs de resseguir, baixant cap a l'esquerra, per seguir el camí que et porta pel bosc i que connecta amb l'hospital del Vendrell.

Mas de la Muga / Maria Rosa Ferrer (Flickr)

En total, el recorregut es pot fer en unes dues hores, tenint en compte també el temps de visita del castell de la Muga. Aquí tens la ruta a Wikiloc:

Powered by Wikiloc
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!