L'escena és familiar per a qualsevol viatger: la cinta transportadora de l'aeroport gira incansablement, retornant les maletes als viatgers després del vol. Però, alguna vegada t'has preguntat per què algunes maletes semblen sortir abans que unes altres? Si bé existeixen teories conspiratives i supersticions entre les persones, la realitat és que l'ordre de sortida de les maletes en la cinta transportadora és determinada per una sèrie de factors més mundans.
⛰️ Descobreix el curiós i pintoresc poble que va ser esclafat per les roques
😯 Aquesta és la desconeguda setena meravella de Catalunya: te la perdràs?
El tipus de facturació
- Facturació en taulell: Les maletes facturades en el taulell solen ser les primeres a carregar-se en l'avió,per la qual cosa tendeixen a sortir abans en la cinta transportadora.
- Facturació per màquina: Les maletes facturades en les màquines d'autoservei solen carregar-se més tard i,per tant, surten després.
- Equipatge de mà: L'equipatge de mà que es guarda en els compartiments superiors de l'avió sol ser l'últim a sortir.
La ubicació de la maleta en l'avió
Les maletes que es carreguen primer en l'avió acostumen a ser les primeres a sortir, ja que estan més prop de la porta de sortida. Per tant, l'equipatge que es carrega al final, triga més a arribar a la cinta transportadora.
El color de la maleta
Una altra teoria dels viatgers sobre per què hi ha maletes que apareixen abans a la cinta transportadora és el color de cada equipatge. Aquesta teoria explica que si la teva maleta és vermella és probable que surti abans, ja que suposadament moltes companyies ajunten totes les maletes vermelles en una zona perquè no hi hagi confusió possible amb la caixa negra de l'avió. Aquest dispositiu, que en realitat no és negre, sinó d'un to vermellós, marró o ataronjat, serveix per a aportar dades als serveis d'emergències en cas que l'avió sofrís un accident. Així, separat, l'equipatge de color vermell no confondria als professionals en una ràpida cerca.
Malgrat aquesta teoria, hi ha una altra que és encara més recolzada per molts viatgers, i és que en amuntegar totes les maletes vermelles al fons, que són les més cridaneres, els operaris de l'avió se cercioren d'haver acabat de recollir tot l'equipatge quan arriben fins elles, ja que si estiguessin en la part final les de color fosc, aquestes podrien no veure's en la foscor i quedar oblidades.
La grandària i el pes de la maleta
Altres teories es relacionen amb les mesures de cada equipatge. Les maletes grans i pesades acostumen a trigar més a sortir, ja que es manegen amb més cura per a evitar danys. En canvi, les maletes més petites i lleugeres poden sortir abans.
L'aerolínia i l'aeroport
Hi ha altres passatgers que no tenen tantes supersticions i creuen que cada aerolínia pot tenir les seves pròpies polítiques de càrrega i descàrrega d'equipatge. Els diferents aeroports també poden tenir els seus propis procediments
Altres factors addicionals
- El tipus d'avió: En avions més petits, les maletes solen sortir més de pressa.
- El nombre de passatgers: Si hi ha molts passatgers en el vol, les maletes poden trigar més a sortir.
- Retards en l'operació: Si hi ha algun retard en la càrrega o descàrrega de l'equipatge, això pot afectar l'ordre de sortida.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!