En el cor del Parc Natural de Collserola, a només 20 quilòmetres de Barcelona, s'amaga un tresor natural: les Escletxes del Papiol. Es tracta d'un conjunt d'esquerdes i fractures a la roca calcària, fruit de l'erosió del temps i l'aigua, que conformen un paisatge únic i fascinant. Endinsar-se en les Escletxes del Papiol és com submergir-se en un món prehistòric. Les seves estretes parets, que aconsegueixen fins a 50 metres d'altura, et transportaran a una altra època.

🛤️ La increïble ruta a Catalunya on passaràs entre vies de tren, túnels i cascades precioses

⛰️ Una de les rutes més boniques i espectaculars dels voltants de Catalunya t'està esperant

Un paradís per a senderistes i escaladors

Les Escletxes del Papiol són un lloc ideal per als amants de la naturalesa i l'esport. Senderes de diversa dificultat serpentegen entre les esquerdes, oferint rutes per a tots els nivells, des de principiants fins a experts. Els més aventurers poden gaudir de l'escalada, aprofitant les parets verticals i les formacions rocoses que ofereix aquest enclavament natural.

Una ruta entre les roques: la primera escletxa

Començarem la ruta aparcant a Ca Monmany, un petit descampat al costat de l'accés a les esquerdes. Es troba al costat d'una gran torre elèctrica que es veu des de lluny. A continuació, pujarem un petit tram de muntanya i des d'allí accedirem a la primera escletxa, coneguda com la Rambla perquè és la més ampla de totes. Se situa a l'esquerra i té una marca blava i groga. Aquesta esquerda és la de més fàcil accés i compta amb una sortida en el costat oposat a l'entrada.

La segona escletxa

Una vegada sortim d'aquesta esquerda per la part de darrere, descendint una mica i girant a l'esquerra, trobarem l'entrada a la segona escletxa. Aquesta és molt més estreta i complicada, però podrem sortir quan ho considerem necessari, perquè hi ha diversos trams en els quals es pot decidir no continuar.

El primer punt complicat el trobarem a l'inici de l'entrada, on hi ha un desnivell de més d'un metre. A mesura que continuem, l'esquerda anirà estrenyent-se fins al punt que només podrem avançar de costat. Finalment, hi ha una altra zona de descens amb bastant desnivell. Per a sortir d'aquesta esquerda caldrà desfer el camí d'anada i tornar pel mateix lloc.

La tercera escletxa

Per tal de tornar a l'aparcament, travessarem per l'esquerra, on trobarem una petita sendera. Una vegada arribem al punt de partida inicial, podrem accedir a la tercera escletxa. Aquesta està una mica amagada entre les roques i plantes. A l'entrada veurem una roca rodona suspesa entre les parets que caldrà que passem per damunt o per sota.

La quarta escletxa

La quarta escletxa la trobarem prop de la torre elèctrica, tornant a l'inici de la ruta. No està senyalitzat el camí d'accés, però es veu la sendera perfectament. Caldrà descendir per unes roques per a accedir al seu interior.

Com arribar

Al Papiol s'hi pot arribar en transport públic (tren o autobús). Si ens desplacem en transport privat, un cop arribem al Papiol cal agafar la BV-1466, creuar tot el poble en direcció al cementiri i continuar pel carrer del Carme.