Molts cops pensem que és necessari anar ben lluny de casa per gaudir de paisatges de pel·lícules, però Catalunya té indrets màgics, amb una natura verda que meravella qualsevol. Una de les comarques més idíl·liques és la Garrotxa, amb la seva zona volcànica, que ofereix paratges completament diferents i plens d'encant. En aquesta zona hi ha un espai protegit que té un meravellós gorg amb aigües cristal·lines. Segur que et quedes meravellat per aquest tresor de la natura catalana. Vols saber de quin racó t'estem parlant? Continua llegint per descobrir-ho!

😍 Descobreix un dels ponts penjants més impressionants de Catalunya: et deixarà sense alè!

🔍 Descobreix una platja interior única, desconeguda i amagada: un paisatge de postal!

El meravellós gorg amb aigües cristal·lines enmig de la natura catalana

Aquest paratge d'aigües cristal·lines es tracta del gorg del Molí dels Murris, que forma part de l'espai natural protegit del Brugent, un riu que recorre els municipis de Sant Feliu de Pallerols i les Planes d'Hostoles, envoltat de joies naturals. És el cas d'aquest gorg, que té un itinerari curt però amb un destí espectacular. La ruta recomanada és de 2,76 quilòmetres i es pot fer en 40 minuts.

Gorg del Molí dels Murris / Jordi Cucurull - Wikimedia commons

Des de Turimse de la Garrotxa informen que hi ha un aparcament a l'Espai Polivalent de les planes d'Hostoles, on pots deixar el cotxe per començar la ruta. A continuació, t'has de dirigir cap a l'encreuament G156 Les Planes d’Hostoles, en direcció a Sant Feliu de Pallerols, seguint l'antiga via del tren que connectava Olot i Girona. Passa pel pont de Can Poeti i continua pel camí del Carrilet fins a trobar el pal G83 Carril Bici Les Planes, on hauràs de girar a la dreta. Després d'una pujada, trobaràs un nou indicador, el G82 La Casica, i hauràs de girar pel camí de l'esquerra, que et condueix fins a la carretera de Cogolls. Allà, trobaràs l'encreuament PH4 Vista Alegre i t'hauràs de guiar per unes marques grogues fetes per la Xarxa de Senders Itinerànnia.

Així, caminaràs pel voral esquerre de la carretera, fins a trobar el pal PH3 Carretera de Cogolls. En aquest punt, giraràs a la dreta, passant per una pista forestal que creua la riera de Cogolls. Hauràs de resseguir la riera fins que vegis unes escales de fusta a l'esquerra. Una vegada les trobis, ja podràs gaudir del meravellós gorg del Molí dels Murris, amb les seves aigües cristal·lines.

És important destacar que, des del 2020, durant els períodes d'afluència és necessari fer una reserva online per anar als gorgs d'aquesta zona. En concret, és obligatori des del 24 de juny al 3 de setembre, així com els caps de setmana, ponts i festius del 23 de març fins a l'1 d'octubre. L'aforament de l'espai natural protegit està limitat a 300 persones al dia i, per tant, és millor anticipar-se. Per comprar el tiquet, ho pots fer a través d'aquesta pàgina web, amb un cost de 5 euros.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!