Un nou tren nocturn permetrà travessar Europa, del mar del Nord al mar Mediterrani, el pròxim 2025. L'operador privat European Sleeper, que treballa per incrementar l'oferta de rutes ferroviàries a través del continent, ha anunciat que implementarà una nova ruta l'any vinent que enllaçarà set ciutats: anirà de Brussel·les a Venècia fent parada a Utrecht, Colònia, Múnic, Innsbruck i Verona. L'objectiu d'aquesta ruta és cobrir les destinacions més populars durant l'hivern de l'Europa continental i té previst fer el viatge inaugural el pròxim 5 de febrer. Serà, això sí, un tren de temporada, que funcionarà només els mesos de febrer i març. Des de l'operador apunten que això permetrà cobrir la temporada lata d'esquí als Alps austríacs i oferir una connexió directa per visitar el carnaval de Venècia.
Com aconseguir els bitllets?
"Els passatgers podran pujar al nostre tren des de Bèlgica i els Països Baixos, i relaxar-se en la comoditat del vagó restaurant, mentre el comboi els transporta per Alemanya i Àustria, travessant els Alps i acabant a les ciutats històriques de Verona i Venècia l'endemà", ha assegurat Chris Engelsmen, cofundador d'European Sleeper. La proposta sembla temptadora, però quin és el calendari d'aquests trens i com es poden comprar els bitllets?
Segons les previsions de l'operador, la ruta nocturna tindrà aproximadament dues sortides setmanals i el viatge complet durarà aproximadament 20 hores. En el trajecte en direcció sud, sortirà a les 17 hores des de Brussel·les i arribarà a les 14 hores de l'endemà a Venècia, mentre que en el trajecte invers, la sortida des de Venècia es farà a les 15 hores i s'arribarà a les 11 hores del matí següent a la capital belga. Els primers bitllets es posaran a la venda aquest mes de setembre. Aquests es podran adquirir a través de la web d'European Sleeper i de l'operador neerlandès Green City Trip. La informació sobre les tarifes encara no s'ha fet pública.
Un tren nocturn d'Amsterdam a Barcelona?
European Sleeper va néixer l'any passat amb l'objectiu d'augmentar l'oferta ferroviària a Europa i contribuir a la sostenibilitat. La primera ruta que van crear, que funciona tot l'any, anava de Brussel·les a Berlín amb parada a Amsterdam, i posteriorment la van ampliar fins a Praga. L'empresa s'ha proposat implementar una connexió nova cada any per aconseguir que més persones triïn aquest mitjà de transport per sobre de l'avió, el cotxe o el bus. Un dels projectes més ambiciosos i pel qual han rebut el suport de la Comissió Europea, és el de fer un tren nocturn d'Amsterdam a Barcelona. Encara no té duna data d'inauguració, però tindria parades a Rotterdam, Anvers, Brussel·les, Lilla, Avinyó, Montpelier, Perpinyà, Figueres i Girona.