National Geographic tria cada mes una població com la més bonica per ser visitada. En aquesta ocasió, pel mes de maig, ha triat una població de Girona i ho ha fet pel seu encant medieval i per estar rodejada de naturalesa desbordant. Ja saps de quina localitat parlem? Et donem una pista: el seu nom original era Bisuldunum, el nom d'una fortalesa entre dos rius: el Fluvià al sud i el Capellades al nord. En aquest article t'expliquem els secrets del poble més bonic per visitar al maig i et proposem llocs per visitar i rutes senderistes pels voltants.

🏰 Preguntem a les IA quins són els pobles més bonics de Catalunya i aquest és el seu rànquing

🗺️ 3 pobles de Catalunya increïblement poc coneguts tot i ser ben bonics

El poble més bonic per visitar al maig és català

La vila que ha estat triada per National Geographic com a més bonica per ser visitada al maig és Besalú, situada a l'est de la Garrotxa. Es tracta d'una població on es pot visitar un dels conjunts històrics artístics-medievals més bonics i ben conservats de tota Catalunya i que, sens dubte, fan d'aquest indret un lloc especial i amb molt d'encant on tots els carrers ens recorden a l'època medieval. Dins aquest conjunt es poden visitar diferents edificis i monuments:

• L'antiga església del monestir de Sant Pere del segle XII
  • L'església de Sant Vicenç del segle XII (amb la seva capella gòtica lateral dedicada a la Vera Creu)
  • La façana de l'antiga església hospital de Sant Julià del segle XII
  • La Casa de Cornellà del segle XII
  • El Micvé o casa de banys rituals de Besal, que és l'únic recinte de banys jueus (junt amb el de Girona) al descobert de tota la península Ibèrica.
  • El  pont romànic sobre el riu Fluvià

Rutes senderistes pels voltants de Besalú

Si vols aprofitar la teva visita a Besalú per fer una ruta senderista, et recomanem dues etapes de "La volta a peu a la Garrotxa" (en té 11) que passen per aquesta població. Es tracta de rutes que apareixen dins la guia homònima escrita per Anna Plana i Sergi Romero i que Turisme Garrotxa destaca a la seva web. Són rutes que ens permeten descobrir la naturalesa que envolta Besalú.

Tortellà - Sales de Llierca - Beuda - Besalú

Aquesta ruta de Tortellà a Besalú, passant per Sales de Llierca i Beuda, cobreix una distància de 17,41 km amb un desnivell acumulat de 425 m en pujada i 554 m en baixada, no és circular, arriba a una cota màxima de 367 m i mínima de 147 m, presenta una dificultat tècnica moderada i té una durada aproximada de 6 hores.

Aquesta ruta surt de Tortellà i arriba fins a Sant Marti de Sales de Llierca. Des d'aquell indret es continúa direcció a Beuda entre boscos i torrents. Des de Beuda es canvia de direcció i es camina cap al sud en direcció Besalú passant pel Sant Sepuclre de Palera i Santa Maria de Palera. Aquesta és la ruta de wikiloc que es pot seguir.

Powered by Wikiloc

Besalú - Sant Ferriol - Argelaguer - Sant Jaume de Llierca

Aquesta ruta surt de Besalú passant pel preciós pont medieval (pont Vell), gaudint del riu Fluvià i permet enfilar la muntanya fins al Puig Coronador. Es passa per Sant Ferriol, i des d'allà es baixa fins a tocar el riu Fluvià, seguint cap a Argelague i passant pel santuari del Guilar. El punt final d'aquesta ruta és Sant Jaume de Llierca.

La ruta de Besalú a Sant Jaume de Llierca, passant per Sant Ferriol i Argelaguer, té una longitud de 20,16 km, amb un desnivell acumulat de 611 m en pujada i 559 m en baixada, no és circular, assoleix una cota màxima de 472 m i una mínima de 132 m, presenta una dificultat tècnica moderada i es pot completar en unes 7 hores. Aquesta és la Wikiloc de la ruta.