Aprovar l'examen teòric del carnet de conduir és el primer pas per aconseguir el permís que permet posar-te al volant d'un cotxe. En total, la prova té 30 preguntes de tipus test que desafien els teus coneixements teòrics sobre els vehicles, la carretera i les normes de conducció. D'aquestes qüestions, només en pots fallar tres perquè la DGT consideri apte l'examen. És a dir, si comets quatre errors, hauràs de tornar a presentar-te a la prova. Hi ha preguntes que són realment complicades i d'altres que tenen respostes enganyoses que et fan dubtar fins a l'últim segon. Vols posar-te a prova? Aquesta és la pregunta que gairebé tots fallen a l'examen de conduir: saps respondre-la?
⛽ Aquest truc t'ajudarà a estalviar 50 cèntims per litre de benzina: segur que no ho sabies
🚘 Deixa de gastar gasolina com un principiant: 5 trucs que només els conductors experts coneixen
La pregunta que gairebé tots fallen a l'examen de conduir
Moltes pàgines d'autoescoles assenyalen aquesta pregunta com una de les més difícils de respondre per aquells que es volen treure el carnet de conduir. I tu, ets capaç de contestar-la correctament? Posa't a prova:
Quan un senyal vertical contradiu un senyal d'abalisament fix preval el senyal...
A) d'abalisament fix.
B) vertical.
C) la més restrictiva.
La resposta correcta és la lletra A. La justificació és que hi ha un ordre de prioritats per a les cinc tipologies de senyals de trànsit existents, que estableix a quina indicació has de fer cas quan et trobes circulant per una via. I, segons aquest ordre, els senyals d'abalisament fix tenen més prioritat que els senyals verticals de circulació. Per si no tens clar l'ordre que estableix la DGT, aquest és el grau de prioritat:
- Senyals i ordres dels agents de circulació. Aquests tenen la màxima prioritat sobre qualsevol altre senyal.
- Senyals circumstancials i d'abalisament fix. S'inclouen en aquesta categoria senyals que indiquen modificacions temporals o permanents en l'ús normal de la via, com podrien ser barreres, cons en obres viàries, senyals de desviament, entre altres.
- Semàfors. Controlen el flux del trànsit en interseccions i altres punts.
- Senyals verticals de circulació. Són els senyals tradicionals situats en pals al llarg de les carreteres, com a límits de velocitat, prohibició de girar, entre altres.
- Marques viàries. Són les línies i altres símbols pintats en el paviment.
Una altra qüestió complicada que apareix a l'examen del permís B és aquella relacionada amb les velocitats. Per exemple, posem a prova els coneixements:
Quina és la velocitat màxima permesa per a un turisme en una via urbana amb plataforma única de calçada i vorera?
A) 45 km/h
B) 50 km/h
C) 20 km/h
La resposta correcta és la lletra A. I és que, segons les normes establertes per la DGT, 20 km/h és el límit genèric en vies urbanes que disposin d'una plataforma única de calçada i vorera, mentre que en vies d'únic carril per sentit de circulació el límit serà de 30 km/h i de 50 km/h en vies de dos o més carrils per sentit de circulació.