Tot i que volar en avió continua sent el mitjà de transport més segur que existeix, hi ha certes aerolínies que fan que volar sigui més perillós. La freqüència del manteniment dels seus avions, la qualitat de l'entrenament dels seus pilots i el compliment de les auditories de seguretat internacionals són factors que ajuden a determinar que tan segures són aquestes aerolínies. Des de la secció de La Gandula d'ElNacional.cat et portem les 5 aerolínies que no voldràs fer servir mai.
✅ Tots els trucs i consells que has de saber per viatjar barat: estalvia't diners amb les teves escapades!
🧳 Aquestes són les raons que et convenceran de viatjar sola almenys un cop a la vida
Per a confort dels que tenen la sort de viure a la Unió Europea i no tenen la intenció de viatjar a racons llunyans del món, la majoria d'aerolínies que presenta aquesta llista no operen a la UE per la falta del compliment de les auditories. I per això segurament no les hauran de fer servir mai. Segons la reconeguda plataforma Airline Ratings, qui tenen en compte els factors esmentats prèviament juntament amb el compliment de les normes de la COVID-19 i els accidents registrats durant els últims 10 anys, analitzen i determinen anualment la seguretat de més de 200 aerolínies fent servir un sistema de 7 estrelles.
Aquestes són les aerolínies més perilloses
1. Aeroflot
Es tracta d'una aerolínia russa que va ser fundada ja fa 100 anys i que opera arreu del món, però tot i la seva llarga història, sembla que no han sabut perfeccionar la seguretat als seus vols, i per això Airline Ratings els ha posat un total de 0 estrelles. Segons assenyala The Telegraph, Aeroflot és l'aerolínia amb més víctimes mortals de la història, acumulant més de 8,200. Tot i que és veritat que han estat operant durant un segle sencer i que la majoria d'aquestes van tenir lloc sota l'època soviètica, en els últims anys no s'ha pogut deslliurar d'accidents com el que van tenir el maig de 2019, que va deixar 41 morts.
2. Blue Wing
Pugem el nivell a 1 estrella amb aquesta aerolínia de Surinam, un recòndit país d'Amèrica del Sud. Es tracta d'una aerolínia creada el 2002 que tot i no tenir una vida massa llarga, compta amb diversos incidents, algun d'ells greus com un registrat el 2008 que va deixar morts 17 passatgers i 2 tripulants.
3. Air Algérie
L'aerolínia algeriana va ser fundada l'any 1947 i des de llavors ha patit un total de 6 accidents. L'últim va tenir lloc a Mali el 2014, un vol en el qual viatjaven 110 passatger i 6 tripulants que no va deixar supervivents. Encara i no tenir un nombre elevat d'accidents i complir amb les auditories internacionals de seguretat, com que no ha complert amb la normativa internacional de la COVID-19 només ha aconseguit una puntuació d'1 estrella.
4. SCAT Airlines
SCAT Airlines és una aerolínia del Kazakhstan, que tot i no tenir cap accident mortal des de 2013, no compleix amb els estàndards de seguretat que requereixen les grans auditories internacionals com la de la UE, el que li atorga una puntuació de només 1 estrella.
5. Pakistan International Airlines
Aquesta aerolínia es va fundar a mitjan segle passat i des de llavors ha tingut un total de 17 accidents. El més recent data el maig de 2020 i va deixar un total de 98 morts. L'única raó que fa que Pakistan International Airlines hagi obtingut 1 estrella per part d'Airline Ratings és que compleixen amb les normes internacionals de la pandèmia del coronavirus.
Pel que fa a les aerolínies nacionals en podeu estar tranquils, que no baixen de les 5 estrelles. Tant Iberia, Air Europa, Volotea, Binter Canarias com Air Nostrum obtenen la màxima puntuació de 7 estrelles, Canaryfly es queda amb 6 i Vueling amb 5.