Paisatges verds entre muntanyes, túnels amagats entre roques, cascades naturals que et sorprenen. Hi ha una ruta a Catalunya que no deixa indiferent a ningú i que, si t'agrada el senderisme, has de fer algun cop a la vida. El recorregut segueix l'antic carrilet que connectava dos punts de la Vall Fosca (Pallars Jussà), en un entorn natural inigualable. Seguint el que queda d'aquestes vies de tren reconvertides, descobriràs un paratge ple de tresors amb unes vistes privilegiades d'un estany d'origen glacial. Continua llegint per conèixer tots els detalls de la ruta del Carrilet a l'Estany Gento!

😍 És un dels pobles medievals amb més encant de Catalunya i quasi ningú el coneix

📍 La ruta de senderisme catalana on passaràs per dins d'una roca, travessaràs ponts i veuràs cascades

Com arribar al Carrilet d'Estany Gento: una ruta increïble que et sorprendrà

Per arribar al Carrilet d'Estany Gento pots escollir entre tres opcions diferents. Una de les més còmodes, i la recomanada si vols fer el recorregut més fàcil, és pujar amb el telefèric que connecta la presa de Sallent amb l'Estany Gento en 14 minuts. Cal destacar, però, que el servei només està en funcionament durant els mesos d'estiu i, per tant, és una alternativa de transport de l'1 de juliol al 30 de setembre. A la pàgina web de turisme a la Vall Fosca, gestionada per l'Ajuntament de la Torre de Capdella, pots consultar tots els horaris. Pel que fa al preu, el bitllet d'anada i tornada són 18 euros, mentre que un trajecte són 12 euros.

Telefèric de Sallente / Titoworld (Wikimedia commons)
Telefèric de Sallent / Titoworld (Wikimedia Commons)

Una altra manera d'arribar fins al Carrilet és pujar-hi amb un vehicle tot-terreny. Per accedir-hi has d'anar des d'Espui pel camí que va a Llesuí i, quan arribis al Coll de Triador girar a l'esquerra per agafar un altre camí que porta fins a la cambra d'aigües. A diferència del telefèric, aquesta opció et deixarà a l'altre extrem del punt on s'inicia la ruta més habitual per la zona. Finalment, els més atrevits han de saber que el recorregut fins al Carrilet es pot fer a peu, seguint el canal de Pigolo, en una caminada d'uns 50 minuts.

La ruta del Carrilet d'Estany Gento

Una vegada ens trobem a l'estació superior del telefèric, a l'Estany Gento, has de buscar la paret de la presa on hi ha un senyal d'inici de la ruta. És aquí on comença el recorregut, que s'allargarà uns 12 quilòmetres, anada i tornada. Quan hagis trobat la senyalització, veuràs que el camí a seguir és molt fàcil de trobar: només cal fixar-se en el recorregut de les antigues vies del ferrocarril que et portaran fins al dipòsit d'aigua de la central hidroelèctrica de Capdella. Veuràs que tot el camí, si bé ofereix un paisatge majestuós envoltat de muntanyes, no ofereix cap dificultat. L'entorn pla per on passava el tren té unes característiques ideals per completar el recorregut sense cap desnivell. A més, fins i tot, passaràs per petits túnels construïts per permetre el pas entre les muntanyes del ferrocarril, els quals donen un toc curiós a la ruta.

Durant el camí, faràs una volta a l'Estany Gento i seguiràs l'antic traçat del Carrilet, fins a arribar a la cambra de gas de la central de Capdella. En aquest punt és moment de tornar enrere pel mateix camí per on has vingut, fins a arribar de nou a l'estació de telefèric i fer la baixada.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!