El massís del Montseny, que forma part de la xarxa mundial de reserves de la biosfera de la UNESCO, té paratges naturals dignes d’un conte de fades. Allà, s’hi troba la vall de Martinet, un tresor natural que hem de conservar per la seva gran biosfera. Aiguafreda és un dels municipis de la zona, i té una meravellosa ruta que et sorprendrà per la seva impressionant cova secreta: gairebé 20 metres de galeria accessible! A continuació, t’expliquem tot el que has de saber d’aquest recorregut a menys d’una hora de Barcelona, que et permetrà gaudir de la natura al màxim.

🌳 L'arbre mil·lenari més vell d'Espanya està a Catalunya: va ser plantat a l'època romana

📍 Aquest és el poble de la Catalunya Nord que és un sacrilegi no visitar, segons National Geographic

La ruta a menys d’una hora de Barcelona que et sorprendrà per la seva cova secreta

La zona de la vall de Martinet té molts itineraris diferents per descobrir l'entorn. En aquesta ocasió, la ruta escollida, la d'Aiguafreda de Dalt, ressegueix la riera que, a causa dels greus episodis de sequera, baixa amb poc cabal d'aigua i, per tant, algunes zones del recorregut poden estar seques. Sigui com sigui, el paisatge continua sent meravellós i digne de veure.

La ruta, d'una llargada de 9 quilòmetres amb un recorregut circular, comença a la Fonts dels Enamorats d'Aiguafreda, molt propera a una residència d'avis, on hi ha un plafó informatiu. Continua recte pel camí, resseguint la riera i, si baixeu, trobareu el Gorg de la Resclosa, un racó màgic que, amb sort té un petit salt d'aigua. Avança i, quan arribis a una intersecció, agafa el camí de l'esquerra. Més endavant, hi ha el Gorg de la Sort, al qual has d'accedir agafant una nova desviació de la ruta. L'entorn ho val: és digne de postal.

Torna al camí principal, que et conduirà fins a Aiguafreda de Dalt. Abans passaràs per la Frau Galeria d'Art, de l'artista Paco Ballesteros, amb curioses escultures que valen la pena apreciar. Quan hagis arribat a Aiguafreda de Dalt, on trobaràs una església, continua el recorregut passant per la Font Fresca, que si bé té aquest nom, no sempre conté aigua, i una masia abandonada. Et trobaràs amb un desviament, agafa el que es dirigeix a Can Serra de l'Arca i ben aviat veuràs una primera cova, la de l'Infern, que és totalment inaccessible. Més endavant, hi ha unes restes arqueològiques, el Dolmen de Cruïlles, indicador que falta poc per arribar a la impressionant cova secreta: la del moro.

L'influencer @sherpadecollserola, especialitzat en rutes a Barcelona, explica que la cova del Moro "segura per entrar-hi, sempre amb precaució i cuidant la natura". "La boca de la cavitat és fàcilment superable, de 4 metres de desnivell. A partir d'aquí hi ha una rampa en lleuger pendent que ens situa al bell mig d'una galeria de 18 metres de llarg, àmplia i d'uns 2 metres d'alçada. Espectacular", narra en una de les seves publicacions virals a Instagram. I té tota la raó: és un racó que sorprèn!

Ara sí, ja és moment de tornar cap a Aiguafreda, i ho pots fer seguint la pista que et conduirà de nou fins a la Font dels Enamorats. Si vols tenir tot el recorregut, aquí et deixem aquest mapa de Wikiloc:

Powered by Wikiloc
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!