A la Catalunya Nord hi ha una ruta impressionant en tren que és perfecta per aquesta tardor. Les fulles d’arbre caduc, amb el seu to vermell, taronja i groc, tenyeixen tots els paisatges de la zona, oferint unes vistes precioses en aquesta temporada des del vagó. Saps de quina ruta estem parlant? No te la pots perdre!

🤩 La vertiginosa ruta pel sender més perillós del món: paisatges i moments únics

🏔️ El poble medieval dels Pirineus del qual tots parlen: carrers empedrats i un paisatge impressionant
 

La ruta en tren per la Catalunya Nord que has de fer aquesta tardor

Si t'agrada gaudir de la tardor, i tots els colors que l'acompanyen, prepara't per anar fins a la Catalunya Nord i gaudir d'una espectacular ruta entre muntanyes i valls. I no, no cal ser un gran esportista per fer-la, sinó només pujar als vagons del Tren Groc, conegut també com la línia de la Cerdanya, un emblema dels Pirineus Orientals que passa entre precioses localitats.

Tren groc. Cristian Bortes. Flickr
Tren groc. Cristian Bortes. Flickr

En total, la locomotora recorre 63 quilòmetres que connecten Vilafranca de Conflent i la Torre de Querol, travessant les valls de la Tet i Eina, amb el Canigó de fons. Al llarg del trajecte, es passen per 650 estructures, entre les quals hi ha 19 túnels i 40 ponts. Alguns d'ells són indrets dignes de postal, com el pas pel viaducte Séjourné i el pont de Gisclard, considerat l'últim pont ferroviari en suspensió de França. També es fa parada a Les Escaldes, La Guingueta d'Ix (Bourg-Madame), Estavar, Sallagosa, Montlluís, Serdinyà, fins a Vilafranca. Aquí tens l'itinerari complet:

 

La història del Tren Groc

Aquesta línia de Cerdanya va néixer amb intenció de connectar zones que quedaven aïllades en un territori irregular, com és el cas d'aquesta regió dels Pirineus. Segons recull la pàgina web del tren, el projecte va trigar 30 anys a veure la llum, a causa del complicat traçat, i no va ser fins al juliol de 1910 quan es va fer el primer servei entre el tram de Vilafranca de Conflent i Montlluís. Gairebé un any més tard, es va ampliar el recorregut i el 1927 es va obrir l'estació de la Guingueta d'Ix (Bourg-Madame), que va completar l'itinerari.

El tren amarillo. Fotografía: SNCF Médiathèque - BRUNO VIGNAL.
El tren amarillo. Fotografía: SNCF Médiathèque - BRUNO VIGNAL.

Aquest tren, malgrat el pas del temps, segueix sent de gran importància, per evitar l'aïllament de les zones de muntanya, les quals molts cops poden quedar incomunicades per carretera a conseqüència de la neu.

El Tren Groc: horaris

El Tren Groc té uns horaris limitats i, per això, és important tenir-los present. Segons informa la pàgina web oficial, el tren circula amb poca freqüència des de Latour-de-Carol-Enveitg: el primer surt a les 8.14 i el darrer a les 15.11. Pel que fa a Vilafranca, en aquest cas hi ha més opcions, encara que no totes completen el recorregut. Així, a continuació, et deixem els horaris detallats fins a finals de desembre 2024.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!