Una de les grans innovacions d'Elon Musk quan va comprar la xarxa social anteriorment coneguda com a Twitter, ara X, va ser permetre que els usuaris paguessin una subscripció per tenir més privilegis: més caràcters per pública, estar verificat, millor posicionament de les publicacions. Aquesta mesura, que ja va ser controvertida en el seu moment, ara es podria haver convertit en una arma de difusió massiva de radicals, fins i tot, de terroristes de Hezbollah. Així ho denuncien el grup d'activistes digitals que conformen la Plataforma de Transparència Tecnològica (TTP, en anglès). Concretament, assenyalen que X ofereix "serveis de pagament prèmium als comptes de dos líders d'un grup terrorista designat pels Estats Units i diverses organitzacions sancionades pel govern estatunidenc".
Des de l'entitat exemplifiquen aquesta situació amb diversos casos com el compte amb marca de verificació blava que porta el nom i la imatge de perfil de Hassan Nasrallah, el secretari general de Hezbollah, també indica que com amb l' "ID verificat", un servei que X ofereix als subscriptors prèmium com a forma d'evitar la suplantació d'identitat. X requereix que els usuaris enviïn una identificació emesa pel govern i una selfie per verificar-se d'aquesta manera, tot i que no està clar si Nasrallah ho va fer. El cor de la denúncia de TTP és la incapacitat o el desinterès de X per impedir l'accés a aquest tractament prèmium persones i entitats perseguides pel mateix govern dels EUA.
"Els EUA imposen sancions a individus, grups i països que es consideren una amenaça per a la seguretat nacional. El X d'Elon Musk sembla estar venent serveis prèmium a alguns d'ells", sentència TTP en el seu informe on recull aquest i altres casos. L'entitat alerta que a l'"oferir un servei de pagament prèmium a les entitats sancionades, X pot estar plantejant nous problemes legals".
La UE ja va advertir de la gestió de Musk
La Unió Europea ja va advertir fa mesos que X era un camp fèrtil per la desinformació i l'amplificació de discursos extremistes. En aquest cas, a diferència de l'informe de TTP, no es posava el focus sobre els usuaris prèmium. Tot i això, es va assenyalar que l'empresa no moderava els discursos sobre Hamàs que es difonia a la seva plataforma. És més, des de la UE es va advertir a la companyia que podria acabar enfrontant sancions per incompliment de la nova llei digital de la UE.