Nit d'aldarulls a Atenes durant una manifestació davant la seu de l'empresa propietària del ferrocarril, Hellenic Train, i enfront del Parlament. La tragèdia ferroviària més gran de la història de Grècia, i la pitjor d'Europa en l'última dècada, ha deixat almenys 43 morts i ha deixat molts interrogants sobre els errors que van conduir al xoc frontal entre els dos trens. La commoció del país va portar a més d'un miler de persones, segons la premsa local, a sortir als carrers de la capital grega per protestar contra aquest accident. També va haver-hi protestes a les ciutats de Tessalònica i Làrissa, properes al punt on el tren de passatgers, que portava 356 persones a bord, i el tren de mercaderies, amb dos maquinistes, van xocar en el moment que van coincidir en la mateixa via en sentit contrari aquest dimarts al voltant de les 23:30 hores.
Nit d'incidents
Durant les protestes a Atenes, els manifestants van llançar pedres contra les finestres de la gestora ferroviària i es van enfrontar als agents de la policia. Pel que fa a les protestes Tessàlonica, els estudiants van fer una plantada davant de l'estació de tren, amb pancartes amb el lema: "La tragèdia no serà oblidada", "No és un accident, és un crim", "Podria ser qualsevol de nosaltres", segons ha explicat la premsa grega. Per la seva banda, els familiars dels joves que viatjaven en el tren han entrat a l'hospital de Làrissa amb fotografies perquè els seus familiars no figuren ni entre els morts ni entre els ferits. Tampoc hi ha una llista oficial de desapareguts i mentre alguns mitjans grecs assenyalen que podrien ser desenes, uns altres recorden que molts supervivents es van traslladar pels seus propis mitjans fins a Salònica sense notificar-ho.
Les imatges del lloc del xoc entre els dos trens mostren la violència de l'accident, els primers vagons d'ambdós combois van quedar absolutament destrossats. Un passatger del tren va assegurar a l'agència estatal grega AMNA que "les imatges que vaig veure a penes vaig baixar del vagó van ser increïbles, tràgiques. Vaig veure flames pertot arreu, trossos de metall dels vagons s'havien fos i molta gent va perdre la vida. No van tenir temps de sortir".
Conseqüències de l'accident
Una de les primeres conseqüències de l'accident ferroviari ha estat la dimissió del ministre de Transport i Infraestructures de Grècia, Konstantinos Karamanlis. Aquest dimecres el ministre va explicar que considera un "deure" apartar-se del càrrec, com "un petit gest de respecte" a les persones que han mort injustament. En aquest sentit, va assumir en primera persona "la responsabilitat de les deficiències de l'Estat i el sistema polític grec durant anys". "Quan una cosa tan terrible passa, no podem continuar actuant com si res", va afirmar, hores després que els dos trens xoquessin frontalment quan circulaven per una mateixa via prop de Làrissa. A través d'un comunicat, presentat per Karamanlis després de visitar el lloc de l'accident, va assegurar que "considero que la confiança dipositada pels ciutadans en el sistema polític és una part essencial de la democràcia".
A banda, el cap d'estació de la ciutat grega de Làrissa va ser arrestat el dimecres, segons va informar la policia. Un portaveu del govern va afirmar que els dos trens portaven “diversos quilòmetres” circulant per la mateixa via i el fiscal de la Cort Suprema ha ordenat una investigació.