Un Boeing 737-800 de l'aerolínia japonesa All Nippon Airways (ANA) ha hagut de retornar avui al seu aeroport d'origen després d'enlairar-se després que es detectés una esquerda en una finestreta. El descobriment, que ha encès les alarmes de la tripulació i els passatgers, ha propiciat que s'activessin els protocols de seguretat i l'aeronau ha retornat al seu aeroport d'origen. L'incident té lloc just en un moment en què el focus està sobre el fabricant d'aeronaus Boeing després de la recent ruptura d'un panell en un dels seus avions 737-MAX 9, un incident que podria haver acabat en una tragèdia.
En el cas de l'avió de l'aerolínia ANA, una mitja hora després d'haver enlairat de l'aeroport de Shin Chitose, que dona servei a la ciutat de Sapporo (nord del país), el vol 1182, que viatjava amb 59 passatgers i sis tripulants a bord amb destinació Toyama (costa occidental), s'ha vist obligat a fer mitja volta després de descobrir una esquerda en una finestreta, tal com ha informat l'agència de notícies nipona Kyodo. Segons un portaveu d'ANA citat per Kyodo, no s'han produït ferits i l'aerolínia ha procedit a reemplaçar la finestreta malmesa per una de nova en perfectes condicions.
La variant de 737 en qüestió, la 737-800, no és la mateixa que la 737-MAX 9 que l'Administració Federal d'Aviació (FAA) estatunidenca ha ordenat immobilitzar després de l'incident que va tenir lloc la setmana passada a bord d'un avió d'Alaska Airlines. L'avió d'Alaska Airlines va perdre a gairebé 5.000 metres d'altura el panell amb el qual s'havia segellat un buit dissenyat per allotjar una porta addicional d'emergència, una mesura habitual en avions que realitzen trajectes amb poca densitat de passatge. L'avió es va veure obligat a tornar a la ciutat de Portland (Oregon, els EUA), des d'on havia enlairat, pocs minuts després de començar el trajecte i sense que es produïssin ferits greus malgrat la despressurització de la cabina.
A causa d'aquest greu incident, els avions Boeing 737 Max 9 com el d'Alaska Airlines no podran enlairar-se si no passen una inspecció de seguretat. Així ho van decidir les agències dels Estats Units (FAA), Europa (EASA) i les companyies aèries, com Turkish Airlines, que tenen avions d'aquest model a la seva flota. Aquesta ha estat la primera conseqüència de l'incident que va patir un avió d’aquest model d’Alaska Airlines. La Federal Aviation Administration (FAA), l’agència federal de l'aviació dels Estats Units, responsable de la seguretat i les regulacions de l’aviació, va ordenar aquest dissabte la immobilització temporal de 171 avions Boeing 737 Max 9 per inspeccionar-los i es calcula que n'hi ha 218 arreu del món.