El pont de Çanakkale de 1915 és el pont penjant més llarg del món amb 3,7 quilòmetres de llarg que uneix Europa i Àsia i que, per tant, retallarà temps de desplaçament. El president turc, Recep Tayyip Erdogan, té previst inaugurar divendres el pont coincidint amb el 107 aniversari de la victòria naval otomana sobre les forces aliades a Gallipoli. 

Segons el portal Road Traffic el projecte s'hauria dut a terme per la Direcció de Carreteres de Turquia amb un cost d'uns 2,53 mil milions d'euros. La inauguració del projecte va tenir lloc el març del 2017 i se n'esperava la inauguració pel 2023. El portal TRT World, però, constata que la inauguració podria ser aquest divendres. Es creu que aquest pont millori la xarxa de transport del país i promogui el creixement socioeconòmic i el turisme. 

Més detalls del projecte

Turquia serveix com un important enllaç entre Àsia i Europa. El ràpid creixement econòmic del país, en gran part, a causa de l'augment del turisme, l'agricultura i tràfic, ha provat una congestió crònica. La xarxa actual no pot fer front al creixement del trànsit. Per abordar els problemes, el govern va anunciar la iniciativa Vision 2023, amb l'objectiu d'augmentar les capacitats de transport per carretera, ferrocarril i mar. 

S'espera també la construcció d'una autopista que connecti Gebze-Orhangazi-Izmir. Això hauria de millorar el trànsit i descongestionar algunes vies actuals i futures del país. 

Com s'ha dissenyat el pont?

El pont Canakkale 1915 forma part del projecte de l'autopista Malkara-Çanakkale i connectarà el districte de Lapseki amb el de Gelibolu (Gallipoli) de la província de Canakkale. El pont, d'acer, té tres carrils en ambdós sentits. El tram principal tindrà uns 2,02 quilòmetres, mentre que el viaducte d'accés a Gallipoli tindrà una longitud de 900 metres i el viaducte d'accés a Lapseki serà de 650 metres. 

El pont, a més de descongestionar algunes carreteres, té la intenció de proporcionar accés directe des d'Europa a la part del sud-oest de Turquia. Al mateix temps, es busca un impuls del desenvolupament econòmic de la regió occidental. A més, al proporcionar un enllaç amb Istanbul, també es creu que podria ajudar a la reducció de la congestió del trànsit. La intenció també és reforçar la seguretat viària del país i reduir el nombre d'interseccions. 

 

Imatge principal: un pont en suspensió / Unsplash