Una dotzena d'anys després de la inauguració, la ciutat més gran de Vietnam ha presentat la seva primera línia de trànsit ràpid massiu. O en altres paraules, de metro. Centenars de persones es van fer cua per tenir l'oportunitat d'estar entre els primers passatgers a pujar a la línia 1 del metro quan ha començat a operar diumenge a Ciutat Ho Chi Minh, segons l'agència de notícies estatal Viet Nam News. La línia s'estén des del concorregut mercat de Ben Thanh, al centre de la ciutat, fins al parc temàtic Soui Tien, fora del seu límit nord-oest, amb 14 parades, tres de subterrànies i 11 a l'aire lliure.

La seva obertura arriba després d'anys de retards, causats per factors com la pandèmia de la Covid-19 i les limitacions financeres, segons els mitjans estatals. "Després de 17 anys de planificació i 12 anys de construcció, la inauguració d'aquesta línia de metro marca avui una fita significativa en l'avenç del transport públic a la ciutat", destacava el responsable municipal Bui Xuan Cuong en una cerimònia d'inauguració de la línia i recull la CNN. El govern vietnamita ha dit que espera que el sistema de metro ajudi a reduir el trànsit a la ciutat notòriament congestionada, on viuen uns 9 milions de persones.

Segons les informacions, hi ha vuit línies previstes, però el govern no ha anunciat les dates d'obertura de les altres. Com a incentiu per als viatgers, els bitllets són gratuïts durant el primer mes i hi haurà connexions gratuïtes als nous autobusos elèctrics que connectin amb les parades de metro. Després d'això, els bitllets costaran entre 7.000 i 20.000 dong (entre 26 i 76 cèntims d'euro) depenent de la distància, mentre que les persones grans i les persones amb discapacitat viatjaran gratuïtament. Els estudiants i viatgers que utilitzen aplicacions de pagament electrònic rebran descomptes. Per ara, segons sembla, els trens circularan diàriament entre les 5 del matí i les 22 del vespre.

La cursa entre la Xina i el Japó per 'conquerir' Àsia

La infraestructura de trànsit del Vietnam ha estat el lloc de competència entre el Japó i la Xina, tots dos ansiosos per reforçar la seva influència a tota Àsia. Tot i que el Japó va entrar primer en el joc, i finalment va posar 43,7 bilions de dong vietnamites (1,70 mil milions d'euros) al projecte de la ciutat de Ho Chi Minh, el sistema de la capital, Hanoi, amb el suport de la Xina, ho va superar amb l'obertura de la seva primera línia de metro el 2021. A Hanoi, la segona línia de metro començarà el 2025.

A principis d'aquest any, el govern vietnamita va anunciar plans ambiciosos per construir dues línies ferroviàries d'alta velocitat que connectin amb la Xina, el soci comercial més gran del país. També hi ha plans per connectar Hanoi i Ho Chi Minh amb trens d'alta velocitat. Per ara, però, tot a l'aire. 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!