La companyia Facebook ha decidit canviar de nom. L'empresa propietària de la xarxa social que porta el mateix nom, d'Instagram i de WhatsApp ha anunciat que passa a dir-se Meta. Durant l'esdeveniment Facebook Connect 2021, el CEO de la companyia, Mark Zuckerberg, ha explicat la nova aposta de la companyia pel metavers, un entorn virtual en què els usuaris podran estar presents en espais digitals. Això, expliquen des de la ja nomenada Meta, ha de ser la "llavor" per a la creació d'un nou ecosistema econòmic de béns digitals.

De fet, el canvi de nom i la denominació escollida està precisament vinculada a aquesta nova estratègia de l'organització que encapçala Mark Zuckerberg. El metavers, segons detallen, permetrà viure experiències en un entorn virtual amb la sensació de ser-hi presencialment, i aquesta sensació no s'experimentarà només a través de la pantalla.

L'usuari que vulgui participar en aquest entorn digital tindrà un avatar, que serà una representació tridimensional de l'usuari i que tindrà la capacitat de reproduir les expressions facials i els gestos de les persones.

Més característiques del metavers

Una de les peculiaritats del metavers que està desenvolupant Facebook és la interoperabilitat, que ha d'oferir la possibilitat "d'incorporar elements de l'exterior al món virtual o bé treure'ls". Per poder entrar al metavers, els usuaris hauran de tenir un casc de realitat virtual que permetrà la comunicació amb la resta d'usuaris i que s'utilitzarà tant pels jocs com per fer activitat física.

També es podran utilitzar ulleres de realitat augmentada. Aquestes ulleres permetran desplegar un escriptori digital o interactuar amb models en 3D o bé en holograma. Zuckerberg considera que el metavers serà "beneficiós per a la societat, l'economia i el medi ambient" i l'ha qualificat de "següent episodi d'Internet".

Meta ara es dividirà en dues branques: la primera d'aquestes es concentrarà en les xarxes socials (Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp), mentre que la segona estarà centrada en les plataformes del metavers i Quest.

La idea, per tant, és crear nous espais online que donin peu a unes interaccions més multidimensionals entre les persones. Aquest és un projecte a llarg termini i Meta té intenció de contractar 10.000 persones a Europa per començar a donar forma al metavers.

Feia uns dies que circulaven els rumors d'un possible canvi de nom de Facebook. El motiu era precisament aquest nou enfocament de la companyia amb el metavers.

 

Imatge principal: Mark Zuckerberg, en una fotografia d'arxiu. Europa Press.