Els Estats Units (EUA) fa temps que vigilen TikTok de ben a prop pel seu potencial per influir en la població, especialment els més joves. Ara, les autoritats d'intel·ligència dels EUA han acusat el govern de la Xina d'haver utilitzat aquesta xarxa social per influir en les eleccions de mig mandat del 2022 i va advertir que Pequín podria intentar interferir en els comicis d'aquest any pel seu desig d'"ampliar les divisions de la societat nord-americana". Així es recull en un informe lliurat recentment al Congrés per l'Oficina del Director d'Intel·ligència Nacional, que coordina les 18 agències d'intel·ligència dels Estats Units.

El document assegura que el Govern de la Xina va utilitzar comptes de l'aplicació d'origen xinès per perjudicar candidats tant del Partit Demòcrata com del Republicà durant les eleccions del 2022, en què els demòcrates van obtenir millors resultats del que s'esperava en conservar el Senat i perdre la Cambra Baixa per pocs escons.

L'informe no només se centra en les eleccions passades sinó que es fixa en les properes. Adverteix que l'Executiu xinès podria intentar influir en les eleccions del novembre, en què, a més de renovar-se la Cambra Baixa i un terç del Senat, si no hi ha sorpreses el president demòcrata, Joe Biden, s'enfrontarà novament amb l'exmandatari republicà Donald Trump (2017-2021). "La Xina podria intentar influir en les eleccions dels Estats Units el 2024 en cert nivell a causa del seu desig de perjudicar els que es mostren crítics amb la Xina i ampliar les divisions de la societat nord-americana", es recull al text. 

Una llista d'acusacions 

No és el primer cop que la intel·ligència estatunidenca posa en el punt de mira aquesta app. Ja han acusat anteriorment la Xina d'intentar influir en les seves eleccions, però aquesta advertència té més importància perquè arriba en un moment de debat renovat a Washington sobre si s'hauria de prohibir TikTok. De fet, la Cambra Baixa, dominada pels republicans, s'està preparant per votar un projecte de llei que obligaria TikTok a desprendre's de la seva propietat xinesa si no vol ser prohibida al país nord-americà.

Si aquest projecte rep l'aprovació de la Cambra Baixa i posteriorment del Senat, ByteDance, empresa propietària de TikTok, tindria 180 dies per vendre l'aplicació. TikTok compta amb uns 170 milions d'usuaris als Estats Units i ha esdevingut en poc temps una de les xarxes socials més populars del món, especialment entre els joves. 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!