Fa més d'un any el Parlament Europeu crec una comissió especial d'investigació sobre l'ús il·lícit de Pegasus i altres programes espia i el seu impacte en la democràcia, la societat civil i els mitjans.
Després de l'any que ha durat la investigació en la qual l'esmentada comissió d'investigació ha encarregat estudis, organitzat audiències amb experts i suposades víctimes d'espionatge i visitades diversos països presumptament afectats com Israel, Polònia Grècia i Xipre, Hongria i Espanya, el ple va debatre dimecres i va votar dijous les seves propostes per abordar l'abús dels programes d'espionatge a Europa.
A l'informe de la comissió d'investigació sobre Pegasus destaca l'efecte de l'ús excessiu d'aquest tipus d'eines sobre la democràcia, la societat civil i els mitjans de comunicació en diversos Estats membres.
En el seu paràgraf 330 també assenyala que no existeixen proves que confirmin l'ús de Pegasus per part del Marroc. Aquesta realitat ja va ser destacada pel President de la comissió especial d'investigació, l'eurodiputat holandès Jeroen Lenaers, qui va declarar que no existien proves que incriminessin el país del Magrib.
L'Eurocambra va adoptar dijous, en la seva sessió plenària a Estrasburg, una resolució de recomanacions preparat per la comissió especial d'investigació que anomena el desenvolupament d'estàndards a nivell europeu sobre l'ús policial dels programes espia, a l'impuls de garanties de recurs a la justícia per a les víctimes, i a la creació d'un laboratori europeu encarregat d'investigacions i verificacions tècniques, i coordinació amb tercers països com els EUA i Israel.