Imagina't que necessites recollir un paquet, recarregar la targeta del metro, comprar el dinar, menjar-lo in situ, prendre un cafè amb gel o fins i tot treure efectiu. És possible que totes aquestes gestions comportin un o dos viatges. O fins i tot tres o quatre. Però a Corea del Sud (en alguns altres països asiàtics també passa) això implica un únic viatge. Es tracta de les ja famoses convenience store, o el que podríem dir en català botiga de conveniència, que han inundat les xarxes socials de vídeos on es mostra tot de contingut relacionat. Des de passejar-se buscant els snacks més estranys i curiosos –a ulls occidentals– fins a dinars o, vídeos ASMR, és a dir, contingut que aporta una sensació física i psicològica que aporta calma i tranquil·litat a qui l'experimenta.
Corea del Sud s'ha convertit en la reina mundial de les botigues de conveniència. Influencers de les xarxes socials i turistes atrets per aquest tipus de botigues, se sumen als locals per anar sovint a aquests llocs. A finals de l'any passat, hi havia més de 55.200 botigues i d'habitants en són 52 milions aproximadament. És a dir, segons l'Associació de la Indústria de Botigues de Conveniència surt a una per cada 950 persones. I això, segons assenyala la CNN travel, implica que aquest nombre és més elevat que el nombre total de sucursals del McDonald's a tot el món. A més, li dona a Corea del Sud una densitat d'aquest tipus de botigues per càpita, superant el Japó i Taiwan, ambdós països famosos per les seves abundants i versàtils botigues.
Algú podria pensar que són com les típiques botigues dels Estats Units, les famoses 7-Eleven, però no és ben bé així. Normalment, aquestes se solen trobar al costat de les gasolineres, centres comercials o bé zones residencials. A Seül, la capital de Corea del Sud, hi ha botigues d'aquest tipus gairebé a cada cantonada. I, de fet, és possible que n'hi hagi de diverses cadenes que competeixen entre elles.
Cal assenyalar, a més, que les botigues d'aquesta mena estan obertes 24 hores al dia. Per començar, són una botiga que ofereix tota mena de productes, des d'aliments i begudes fins a articles per a la llar i serveis d'estil de vida. En aquestes botigues, els clients poden carregar els telèfons, pagar factures de serveis públics, retirar efectiu, fer comandes en línia i rebre lliuraments i, en alguns llocs, fins i tot carregar els patinets elèctrics, canviar moneda i enviar correu internacional. Malgrat tot, la majoria dels vídeos que circulen per les xarxes és per ensenyar productes de menjar, exòtics o estranys que la gent que fa els vídeos no està acostumada a menjar.