Continuen sent un dels elements més emblemàtics i més estimats de la vida londinenca, amb les seves arrels als carruatges de l'època dels Tudor, però un informe publicat pel Daily Mail adverteix que els taxis negres de la capital del Regne Unit podrien extingir-se el 2045 si no es prenen mesures per resoldre els problemes de la indústria, on el nombre de conductors continua disminuint. El nombre de taxistes amb llicència a Londres el mes passat va caure fins a un nou mínim de 16.816, gairebé 10.000 menys en una dècada, respecte dels 25.232 que es van registrar el 2015.
El declivi dels taxistes tradicionals
Els emblemàtics taxis negres de Londres, són símbol de la capital britànica i part fonamental de la seva història des de fa gairebé 450 anys, quan l'any 1662 es van expedir les primeres llicencies a carros de cavalls, però ara podrien desaparèixer per complet en menys de dues dècades segons aquest estudi. L'informe suggereix que per a 2045 aquests vehicles podrien haver quedat relegats al passat, a causa dels canvis en la mobilitat urbana i l'auge de serveis com Uber i Bolt. El declivi dels "black cabs" vindria impulsat per diferents factors, entre ells el creixement de plataformes de transport privat però també les creixents regulacions entorn de la transició ecològica.

Per a conduir un taxi a Londres, els conductors han d'aprovar el famós examen conegut com The Knowledge, una rigorosa prova que requereix memoritzar més de 25.000 carrers i milers de punts d'interès en la ciutat. Aquest procés costa de mitjana fins a quatre anys de preparació per superar-lo. No obstant això, amb l'arribada dels serveis de transport basats en GPS i aplicacions de navegació, cada vegada menys persones estan disposades a sotmetre's a aquesta àrdua capacitació. Com a resultat, el nombre de nous taxistes s'ha reduït significativament, la qual cosa posa en risc la continuïtat del servei en el futur. Segons una enquesta del sector, mentre que el 52% dels conductors de lloguer privats s'havien plantejat convertir-se en taxista, el 44% va dir que trigaria "massa temps" a convertir-se en un, mentre que el 29% ni ho consideraria perquè l'examen de coneixements és "massa dur".

La competència ferotge d'Uber
Des de la seva arribada al Regne Unit el 2012, Uber ha transformat el sector del transport londinenc. La possibilitat de sol·licitar un viatge amb tan sols uns clics en el telèfon mòbil, tarifes competitives i una major disponibilitat de conductors han minvat la demanda de taxis tradicionals. Això ha portat al fet que molts usuaris prefereixin les aplicacions en lloc d'aixecar la mà per a aturar un "cab" en ple carrer, un fet que inevitablement ha reduït la rendibilitat dels taxis negres. El nombre de llicències per conduir vehicles de lloguer privats s'ha multiplicat en els darrers anys, arribant a les 107.998, quan el 2015, eren només 78.690. Mentrestant el taxis negres perden 1.000 conductors l'any, sigui per la competència o per les jubilacions. A tot això cal sumar que Trasnsport for London pujarà de mitjana un 7,5% les tarifes dels taxis negres a partir de l'abril, però no té cap control sobre què cobren les aplicacions privades de cotxes de lloguer. S'han realitzat alguns esforços per a modernitzar el sector del taxi a Londres, amb aplicacions mòbils exclusives per a sol·licitar taxis negres i preus més competitius. No obstant això, aquestes iniciatives no han aconseguit frenar la preferència dels usuaris per Uber i altres serveis similars.
Restriccions mediambientals i el futur elèctric
El govern del Regne Unit ha proposat mesures perquè tots els nous taxis a Londres siguin elèctrics a partir de 2032. No obstant això, la transició a la mobilitat elèctrica no ha estat senzilla. Invertir en un taxi elèctric és costós, i molts taxistes veterans no estan disposats o no poden costejar el canvi. Segons xifres oficials del Transport for London (TfL), encara que actualment hi ha més de 7.000 taxis elèctrics en circulació, encara no són suficients per a garantir la supervivència del sector en un mercat altament exigent. Els experts assenyalen que hi ha hagut un augment del 39% en el cost de la compra d'un nou taxi des del 2017, quan es va introduir el nou taxi negre elèctric, però tots els plans d'ajuda financera s'eliminaran el 2026, mentre la indústria de vehicles de lloguer privat continua creixent.

Aquest 2025 la TfL haurà de revisar el Pla d'Acció per a Taxis i Lloguer Privat, i l'informe recomana que s'estableixi una estratègia de deu anys per a la retenció i reclutament de taxistes, amb ambicions clares per a "mantenir i expandir" el nombre de conductors amb permís. També aconsellen una major col·laboració entre el sector del taxi i l'Ajuntament de Londres per a elaborar polítiques conjuntes de "gestió intel·ligent del trànsit" i identificar el paper dels 'black cabs' dins del futur model de transport per a Londres, prioritzaran en un 80% els trajectes en mitjans sostenibles enfront d'un 20% dels viatges en automòbils privats.