El Pont Morandi de Gènova (Itàlia), el pont del viaducte de Polcevera de l'autopista A-10, s'ha enfonsat aquest matí i ha deixat desenes de ferits. Alguns mitjans italians, com La Reppublica, parlen ja de desenes de morts, tot i que encara no es tenen les dades oficials amb el recompte final.
Aquest pont forma part de l'autopista A-10, una de les autopistes més importants d'Itàlia, que uneix el país amb la frontera de França i que recorre la part costera lígur entre Gènova i Ventimiglia. De fet, és la via que s'ha d'agafar per arribar en cotxe a ciutats importants com Milà, Torí o Florència des de Catalunya o la major part de França.
Amb l'enfonsament d'aquest pont, l'autopista quedarà tallada, cosa que pot afectar les vacances de molta gent.
També se l'anomena Autostrada (autopista en italià) dei Fiori, o AutoFiori, i té una longitud de 158,7 quilòmetres. Està gestionada per dues concessionàries diferents: Autostrade per l'Italia S.p.A —la filial italiana d'Atlantia— s'encarrega del tram de Gènova a Savona; de Savona a la frontera francesa, la gestió va a càrrec de Autostrada dei Fiori S.p.A.
Més enllà de la frontera francesa, l'autopista connecta sense discontinuïtat amb la xarxa d'autopistes francesa per l'autopista A-8. En territori italià, intersecciona l'A-6 en direcció Torí, l'A-7 en direcció a Milà, l'A-26 cap a la plana padana, Suïssa i totes les principals ciutats del nord, i l'A-12 cap a La Spezia i la costa tirrena.
El Pont Morandi, l'obra més important de l'A-10
L'enfonsament del Pont Morandi ha estat una catàstrofe nacional. De fet, es tracta de l'obra més important del traçat, situat damunt el viaducte Polcevera —el segon major curs d'aigua de Gènova, després del riu Bisagno—.
El pont va ser dissenyat per l'arquitecte Riccardo Morandi, i la seva construcció va durar més de 4 anys. Finalment, el pont va ser inaugurat el 1967, i té una longitud de 1.182 metres, una alçada de 45 metres i 3 tirants de formigó que arriben als 90 metres.