Les Forces de Defensa d'Israel (FDI) han acusat els “terroristes” de Hamàs d’haver “matat amb les seves pròpies mans” Ariel i Kfir Bibas, els nens de la família Bibas que van ser segrestats durant els atacs del 7 d'octubre del 2023, els cossos dels quals han estat lliurats aquest dijous en el marc de l’acord d’alto el foc. El portaveu de les FDI, Daniel Hagari, ha indicat en una declaració publicada a les xarxes socials que els infants, que tenien deu mesos i quatre anys en el moment del segrest, "van ser brutalment assassinats per terroristes mentre eren retinguts a Gaza". Això hauria passat no més tard del novembre del 2023, segons ha explicat.
🔴IDF: “Ariel and Kfir were not killed in an airstrike. Ariel and Kfir Bibas were murdered by terrorists in cold blood. The terrorists did not shoot the two young boys. They killed them with their bare hands. Afterwards, they committed horrific acts to cover up these atrocities.… pic.twitter.com/PiQA9onpM1
— Aviva Klompas (@AvivaKlompas) February 21, 2025
Hagari ha exposat que "aquests dos nens innocents van ser presos com a ostatges quan encara eren vius amb la seva mare, Shiri". "Al contrari de les mentides abocades per Hamàs, no van morir en un atac aeri sinó que van ser assassinats a sang freda", ha aclarit. En aquest sentit, el portaveu ha incidit en el fet que "els terroristes no els van disparar, els van matar amb les seves pròpies mans i, després, van cometre actes terribles per cobrir aquestes atrocitats”. Les paraules de Hagari es basen en les troballes dels forenses i les informacions d'Intel·ligència que han estat recollides per les FDI. “Hem compartit tot això amb els nostres socis perquè puguin verificar-ho", ha dit.
“Ariel and Kfir Bibas were murdered by terrorists in cold blood.
— Israel ישראל (@Israel) February 21, 2025
The terrorists did not shoot the two young boys—they killed them with their bare hands.
Afterwards, they committed horrific acts to cover up these atrocities.”
There are no words left in the dictionary. pic.twitter.com/KTv2WIBYy4
D’altra banda, Hagari ha declarat que es tracta d'un dia "molt dolorós i trist per a tot el poble jueu" no només per les conclusions dels forenses, sinó pel fet que el cadàver de la mare dels dos infants "encara no ha tornat a casa", després que les autoritats israelianes asseguressin que les restes de Shiri Bibas no coincidien amb les entregades. "Compartim el profund dolor de la família en aquest moment difícil i continuarem fent tot el possible per tornar la Shiri i tots els segrestats com més aviat millor", han assegurat des de les FDI. Hamàs ha reconegut aquest divendres que està investigant un possible “error desafortunat” en la identificació del cos en qüestió.
L’abandonament a la família Bibas
La família Bibas ha publicat un comunicat en què acusa el govern del primer ministre, Benjamin Netanyahu, d'"abandonar" els seus éssers estimats després del seu segrest i trasllat a Gaza. "No hi ha cap perdó per haver-los abandonat i haver-los relegat al captiveri. Netanyahu, no hem rebut ni tan sols una disculpa per part teva en aquests moments tan dolorosos", ha afirmat Ofri Bibas, la cunyada de Shiri Bibas.