El tinent general de l'exèrcit rus Iaroslav Moskalik, alt comandament de l'Estat Major, ha mort aquest divendres a causa de l'explosió d'un cotxe bomba a la regió de Moscou, segons ha informat el Comitè d'Instrucció de Rússia (CIR). "Segons dades preliminars, com a resultat de l'explosió va morir el tinent general Yaroslav Moskalik", ha afirmat als mitjans locals la portaveu del CIR, Svetlana Petrenko.
Moskalik era subcap del comandament d'operacions de l'Estat Major de les Forces Armades de les Forces Armades de Rússia. Per ara les autoritats russes han donat pocs detalls de l'acta, però alguns mitjans locals i canals de Telegram apunten que el tinent general va morir en passar pel costat del cotxe bomba (Volkswagen Golf), el qual hauria estat detonat de manera remota.
A car belonging to Russian General Yaroslav Moskalik was blown up near Moscow. Russian media reports that he died 👀🔥 pic.twitter.com/pLaHDFcwQO
— Kate from Kharkiv (@BohuslavskaKate) April 25, 2025
Els fets han tingut lloc al pati d'una urbanització construïda a l'est de la capital russa, especialment per a militars retirats. Els mitjans russos van oferir imatges de la potent explosió del turisme al pas del general, de 59 anys.
🚗💥👀 Moscow, car exploded, there is killed. The cause could have been a homemade explosive device. pic.twitter.com/AxqLqVZToM
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) April 25, 2025
Ígor Kirílov, un altre general rus víctima d'una bomba
El passat mes de desembre, un altre tinent general rus, Ígor Kirílov, va ser víctima d'una bomba. En aquest cas, Kirílov sortia del seu domicili quan una bomba va explotar. Aleshores, el president de Rússia, Vladímir Putin, va qualificar aquest atemptat de "fallida greu" dels serveis de seguretat, que van responsabilitzar els agents dels serveis secrets ucraïnesos. "Això (l'assassinat de Kirílov), per descomptat, significa que els nostres agents de l'ordre i serveis especials deixen passar aquests atacs. Necessitem millorar la feina i evitar errors tan greus", va sentenciar el líder rus.
A més, recentment, el Servei Federal de Seguretat (FSB) de Rússia va dir que havia frustrat una sèrie d'atemptats contra alts caps militars del país i va informar de la detenció de quatre ciutadans russos en el marc de la investigació. "El Servei Federal de Seguretat de Rússia va frustrar una sèrie d'atemptats contra militars d'alt rang del Ministeri de Defensa que participen a l'operació militar especial (a Ucraïna), així com contra membres de les seves famílies", va comunicar l'autoritat russa.