Les autoritats han registrat el segon accident aeri als Estats Units en menys de 24 hores. A banda de la tragèdia a Nova York en què han mort cinc membres d’una família catalana, una avioneta model Cessna 310R s'ha estavellat aquest divendres en una carretera de la ciutat de Boca Ratón, a la costa sud-est de l'estat de Florida. Les tres persones a bord de l’aeronau han perdut la vida i el número dos del Departament de Bombers de la localitat nord-americana, Michael LaSalle, ha informat que l’impacte mortal es deu a “alguns problemes tècnics”, descartant així un possible error del pilot. LaSalle ha explicat en una compareixença de premsa recollida per la cadena de notícies ABC News que, a més dels tres morts, una quarta persona que conduïa un cotxe per la carretera ha resultat ferida —encara que la seva salut no corre perill— després de col·lisionar contra un arbre "a causa de totes les runes i el foc" provocat per la caiguda de l'avioneta.

L’avioneta havia enlairat de l'Aeroport de Boca Ratón amb destinació a Tallahassee, segons ha destacat l'Administració Federal d'Aviació (FAA, per les seves sigles en anglès). L’accident ha succeït al cap de 20 minuts des que l’aeronau ha començat a volar. Durant el trajecte, el pilot havia informat de problemes en el timó, segons ha revelat una font amb coneixement de la situació a NBC News. Els testimonis a peu de carrer han relatat als mitjans que s’han desplaçat a la zona de l’impacte que l’aparell circulava molt baix i tot seguit van sentir un gran estrèpit. De fet, els bombers han hagut d’apagar les flames que envoltaven l’avioneta a causa de l’explosió.

Els vídeos publicats pels vianants de Boca Ratón mostren les runes de l’avioneta escampades per la carretera on s’ha produït l’impacte, la qual és paral·lela a unes vies ferroviàries. La policia de la ciutat ha informat de talls a les carreteres 19th St i Butts Rd, a més del pas superior de la I-95 a Glades Rd, totes elles són vies properes a la zona de l’accident. Per la seva banda, des del compte oficial de Boca Ratón s’ha instat els ciutadans a evitar apropar-se a aquesta àrea.

L’alcalde de la ciutat, Scott Singer, ha expressat el seu condol “per aquesta tràgica pèrdua de vides”, la segona per un accident aeri als Estats Units en menys de 24 hores. L’aeroport de Boca Ratón ha cancel·lat momentàniament la resta de vols, mentre que la FAA i la Junta Nacional de Seguretat del Transport estan investigant l'accident.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!