Corea del Sud es va fent un lloc a les societats Occidentals. Juntament amb els K-drames i els grups de K-pop, l'skin care coreà –és un tipus de rutina de cura per a la pell que ajuda a mantenir-la neta, hidratada, saludable– ja és un habitual tant a les xarxes com a les botigues de cosmètica. I ara, els aranzels del president dels Estats Units, Donald Trump, han fet que també estiguin presents en notícies com aquesta. Els consumidors nord-americans se saturen de protectors solars coreans ultrafiltrats i assequibles, sèrums facials de pell cristal·lina i rutines de cura de la pell de 10 passos. Tot plegat, com a les societats occidentals, inundades per aquest tipus de productes i bombardeig a les xarxes socials.
Malgrat tot, aquests productes, especialment els protectors solars, contenen filtres UVA i UVB moderns que l'Administració d'Aliments i Medicaments dels EUA encara no ha aprovat, per la qual cosa no són presents en els productes fabricats als Estats Units. Això significa que els fanàtics més grans de la cura de la pell coreana no tenen alternatives als Estats Units. I en un moment en què l'agenda aranzelària de Trump podria augmentar els preus i canviar les fórmules dels productes, estan embogint.

A la recerca de la bellesa coreana
Si bé els productes nord-americans, o de qualsevol lloc, per a la pell poden sentir-se enganxosos i deixar una capa blanca, les alternatives coreanes es barregen a la perfecció i costen bastant menys que d'altres productes importats d'alta gamma. Això és degut en part al fet que una gran quantitat de productes de bellesa coreans ingressen als Estats Units sense aranzels, gràcies al Tractat de Lliure Comerç de Corea del 2012. A més de l'assequibilitat, l'"onada coreana" als EUA ha "ajudat a expandir el mercat (de la cura de la pell) a escala mundial", explicava a la CNN Andrew Yeo, investigador principal del Centre d'Estudis Polítics d'Àsia de la Brookings Institution. Potser la K-bellesa no és el principal producte d'exportació de Corea, especialment en comparació amb els automòbils i els semiconductors, però la indústria permet al país beneficiar-se del seu impacte cultural als EUA, afegia.
Els joves nord-americans solen estar familiaritzats amb les marques coreanes i es converteixen en clients fidels, va afirmar. Però si un estudiant universitari o de secundària veu que els preus pugen, podria reconsiderar la compra d'aquests productes. Christina Im, propietària d'Olive Kollection, una botiga coreana de productes per a la cura de la pell amb seu als EUA, va adquirir productes dels seus distribuïdors per un valor aproximat de 40.000 dòlars el cap de setmana passat, després de l'anunci dels aranzels per part de Trump. En una setmana normal, la seva empresa gasta entre 5.000 i 10.000 dòlars en aquests productes. “Com a petita empresa, no tenim tan efectiu disponible per comprar tot a l'engròs”, va dir Im a la mateixa cadena nord-americana. "Hem comprat el que hem pogut fins ara i haurem d'esperar a veure què passa".

La marca coreà-nord-americana de cura de la pell KraveBeauty ha afirmat a TikTok que, en els seus set anys de funcionament, els seus preus sempre han estat per sota dels 28 dòlars. Però això podria canviar amb l'arribada del seu enviament des de Corea del Sud. "No és una cosa que sorgeixi de l'avarícia. De fet, és inevitable a hores d'ara", ha destacat Liah Yoo, fundadora de KraveBeauty, a TikTok. "No crec que KraveBeauty sigui l'excepció en aquest cas".
Assumiran el cost dels aranzels?
Com que els seus productes encara no estan aprovats per la FDA, algunes marques coreanes ja han deixat de vendre protectors solars als EUA. i fins i tot n'han traslladat la fabricació dins del país. Corea podria haver de diversificar els seus socis comercials, va dir anteriorment a CNN Park Sang-in, professor d'economia a la Universitat Nacional de Seül.
Però per als nord-americans que s'han acostumat a tenir una pell radiant i llisa, és difícil tornar enrere. Munseob Lee, professor adjunt d'economia a la Universitat de Califòrnia a San Diego, va declarar a CNN que preveu que els consumidors nord-americans assumiran el cost dels aranzels perquè no hi ha alternativa.