El desgavell dels darrers mesos a Twitter, amb polèmiques mesures imposades pel propietari de l'empresa, Elon Musk, tindrà conseqüències. Meta, l'empresa matriu d'Instagram i Facebook i propietat de Mark Zuckerberg, llançarà aquest dijous 6 de juliol una nova aplicació anomenada Threads, i que a la pràctica és una còpia de Twitter. Segons han informat mitjans estatunidencs especialitzats, com The Verge, la nova aplicació de Mark Zuckerberg pretén captar usuaris de Twitter aprofitant les recents polèmiques a la xarxa social de l'ocellet. La nova aplicació de Meta estarà disponible aquest dijous 6 de juliol, segons es pot veure a la pàgina de l'App Store dels Estats Units. S'espera que a Espanya també arribi ben aviat, i algunes fonts consultades per mitjans especialitzats apunten que podria arribar aquest mateix divendres 7 de juliol.

Threads és pràcticament una còpia de Twitter, segons s'ha pogut veure en les primeres imatges disponibles a l'App Store d'Apple, on ja hi ha l'aplicació, però que encara no es pot descarregar. Si s'entra a la pàgina de descàrrega apareix informació bàsica sobre la nou nascuda aplicació. De moment podem saber que el nom oficial és 'Threads, an Instagram app', i la descripció que ofereix és "compartir idees i modes amb text". Un bon resum d'allò que ja se sabia, Threads és una còpia del model de Twitter que pretén captar usuaris descontents amb Elon Musk i les noves restriccions imposades a la xarxa social de l'ocellet.

Threads App Store Apple / Foto: App Store
El que es veu de 'Threads' a l'App Store d'Apple / Foto: App Store

La nova aplicació ha estat en fase de proves durant diverses setmanes i alguns mitjans apunten que el nom del projecte era, en una fase inicial "Projecte Barcelona". Meta, a través d'Android, va seleccionar a un grup selecte d'usuaris perquè fossin els pioners a experimentar la seva visió d'una xarxa social centrada en publicacions breus i instantànies, quan encara no hi havia cap informació concreta respecte a Threads. Un aspecte destacat és que Threads aprofitarà la popularitat d'Instagram per a expandir ràpidament la seva base d'usuaris. Segons les captures de pantalla de l'aplicació, tindràs l'opció d'iniciar sessió amb el teu compte d'Instagram, la qual cosa et permetrà localitzar i seguir a contactes pròxims. No obstant això, també s'intueix que podràs registrar un perfil independent sense vinculació a Instagram.

La interfície de Threads mostra un disseny minimalista, seguint la línia d'Instagram i centrat en les publicacions dels usuaris i les seves interaccions. Podràs compartir ràpidament moments i reflexions a través de missatges curts i fotografies, oferint una experiència directa i sense distraccions, com a Twitter. A més, Threads permet la creació de grups privats. Aquesta funció es presenta com una alternativa a les interaccions més àmplies i públiques que predominen en altres plataformes socials i també està disponible a Instagram.

Threads Meta
Imatge de 'Threads' / Foto: App Store

Gràcies a l'arribada de Threads a l'App Store i a Google Play, hem pogut saber quines dades recopilarà l'aplicació i efectivament, no en són poques. L'app podrà recollir dades de salut i fitness, dades financeres, historial de navegació, compres, identificadors... Res nou en el món de les xarxes socials, però no per això menys cridaner. 

Meta, amb pressa per llençar 'Threads'

Té sentit que Meta vulgui llançar 'Threads' com més aviat millor. Twitter fa temps que està aplicant decisions polèmiques i mal rebudes entre els usuaris, com les relacionades amb les API, el recent límit de visualitzacions diàries o les verificacions de pagament. Això ha provocat que els usuaris més afins a la xarxa social busquin alternatives que, tot sigui dit, no han aconseguit substituir a la xarxa social de l'ocellet. Algunes d'aquestes alternatives són la coneguda Mastodon, una xarxa social descentralitzada que ja existia des de fa anys, però que en els darrers mesos ha guanyat protagonisme. Una altra i recent alternativa és BlueSky, una plataforma creada per Jack Dorsey, fundador de Twitter i CEO de la companyia fins a l'arribada d'Elon Musk. BlueSky encara no està oberta al públic i només s'hi pot accedir amb una invitació, però, tot i això, de moment no ha aconseguit captar l'atenció del gran públic.