Revolta a can Trump per la postura contradictòria d'Elon Musk sobre la immigració. La cosa és que el magnat sud-africà ha defensat recentment la necessitat que arribin als Estats Units treballadors estrangers per a la indústria tecnològica, cosa que va contra la ideologia del moviment MAGA (Make America Great Again), que manté una posició contrària a l'arribada d'immigrants i considera que els ciutadans nord-americans podrien ocupar aquests llocs de feina.
L'activista ultra Laura Loomer ha criticat la idea de portar més estrangers qualificats al país, ja que "no és una política que posi els Estats Units primer" i ha assegurat que els executius tecnològics que s'han alineat amb Donald Trump ho han fet només per enriquir-se. A partir d'aquest comentari, l'extrema dreta nord-americana ha ampliat el debat i ha posat sobre la taula qüestions com la necessitat de contractar treballadors dels EUA, la cultura nord-americana per produir els millors enginyers, la llibertat d'expressió a internet, la influència d'alguns personatges tecnològics en el món de Trump i què defensa el moviment MAGA.
Què en pensa Trump?
Musk i altres empreses tecnològiques han defensat ampliar els visats H-1B per treballadors qualificats, que fan servir enginyers de programari que són crucials per llocs difícils de cobrir. "Hi ha una escassetat permanent de talent excel·lent en enginyeria. És el factor limitant fonamental a Silicon Valley", ha arribat a dir el magnat. Si bé Trump encara no ha opinat sobre la polèmica, la realitat és que ha centrat la seva campanya contra la immigració, inclosa la immigració legal. El 2016, va titllar el programa de visats H-1B com a "molt dolent" i "injust" per als treballadors nord-americans. Però també és veritat que el president electe s'ha beneficiat d'aquests programes, en part a la seva xarxa social Truth Social.
En qualsevol cas, la postura de Musk no ha agradat gens als seguidors ultres de Trump, que també estan emprenyats amb els nomenaments del president electe. Concretament, Loomer i altres usuaris d'extrema dreta presents a la xarxa social de Musk han criticat el fitxatge de Sriram Krishnan perquè sigui l'assessor en política d'intel·ligència artificial del futur govern. I és que Krishnan també està a favor que arribin més immigrants qualificats als EUA, com molts altres empresaris tecnològics de l'òrbita trumpista. De qui es posarà de part Trump? Dels seus amics multimilionaris o de les seves bases?