Donald Trump ha tornat a llençar una dura amenaça a Hamàs i els ha advertit que acabarà amb ells si no alliberen els ostatges israelians vius i retornen els cadàvers dels que no han sobreviscut al captiveri. “Shalom Hamàs' significa hola i adeu, podeu triar. Allibereu tots els ostatges ara, no més tard, i torneu immediatament tots els cadàvers de les persones que vau assassinar, o tot s’ha acabat per vosaltres. Allibereu els ostatges ara o haureu de pagar un infern!”, ha insistit Trump en un missatge publicat a la seva plataforma, Truth Social. L'11 de febrer passat, quan Hamàs va suspendre l’alliberament d’ostatges pel dissabte 15, Trump ja havia assegurat que si Hamàs no reprenia el canvi d'ostatges abans d’aquell dia faria esclatar  “l'infern” sobre l'organització islamista a la Franja de Gaza. Aquest cop, el mandatari ha tornat a utilitzar la mateixa amenaça i ha advertit: “Aquesta és la darrera oportunitat!”, “si no ho feu, esteu morts!, ha escrit Trump.

Reunió prèvia amb ostatges al Despatx Oval

El president republicà va publicar aquest missatge després de reunir-se en el Despatx Oval amb vuit ostatges de Hamàs que van ser alliberats, “les vides dels quals heu destruït”, afirma en la publicació, i als que Trump ha promès que aconseguirà l’alliberament de la resta. La milícia palestina encara manté retinguts a 59 ostatges, dels quals més d’una trentena es creu que haurien mort. “Només les persones malaltes i recaragolades conserven cossos, i vosaltres esteu malalts i sou recaragolats!, afegeix Trump en el missatge difós, on remarca que “aquesta és la darrera advertència” i insta als dirigents de Hamàs “a abandonar Gaza" ara, quan encara "teniu una oportunitat”,  i els convida a prendre una decisió “intel·ligent”. “Allibereu els ostatges ara o pagareu un infern després!”, afegeix

Ajuda a Israel “per acabar la feina”

Trump insisteix que està “enviant a Israel tot el que necessita per acabar la feina” i que si no es compleix aquest ultimàtum,  “ni un sol membre de Hamàs estarà fora de perill”. Al temps, el president dels Estats Units també envia un missatge al “poble de Gaza”, al que li espera “un futur bonic”, “però no” si Hamàs no allibera ara els ostatges.

Els EUA admeten converses amb Hamàs

Aquesta amenaça coincideix amb la confirmació de la Casa Blanca aquest dimecres de què manté "converses i discussions en curs" amb Hamàs per aconseguir el final definitiu  de la guerra a Gaza, quan ha finalitzat la primera fase de l’acord subscrit entre el grup palestí i Israel, i la segona fase està de moment suspesa. Aquestes negociacions estan liderades per l'enviat presidencial per als ostatges, Adam Boehler, segons va explicar en roda de premsa la portaveu de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, i es mantenen amb el coneixement d’Israel. Aquestes converses  representen un fet inèdit, ja que els Estats Units mai no havia dialogat directament amb Hamàs, a la que Washington considera una organització terrorista des del 1997.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!