L’incident del Boeing 737 Max 9 d’Alaska Airlines, que el divendres 5 de gener va perdre el panell d’una finestra en ple vol a prop de 5.000 metres d’altitud, i va haver de fer un aterratge d’emergència a l’aeroport de Portland, a Oregon, continua portant cua. Després de les immobilitzacions d’avions d’aquest model, les cancel·lacions de vols, les inspeccions de seguretat, ara són els objectes que van caure de l’avió i que els ciutadans estan trobant i penjant a les xarxes socials. És el cas de Seanathan Bates, que va publicar a X (abans Twitter) que va explicar que van trobar un Iphone intacte al costat de la carretera “encara en mode avió i obert a una reclamació d'equipatge per a #AlaskaAirlines ASA1282. Va sobreviure a una caiguda de 16.000 peus perfectament intacte!”. Bates, a més, explica que no és el primer telèfon que es troba, com li va explicar una persona de la NTSB, la Junta Nacional de Seguertat del Transport. “Quan vaig trucar, la Zoe a @NTSB va dir que era el segon telèfon que es trobava”.
Trobat el panell de la finestra en el jardí d’una escola
Precisament la peça de la finestra que es va despendre de l’avió també va ser trobada per un veí, Bob Sauer, un professor de física, que la va trobar entre els arbres del jardí d’una escola a Cedar Hills (Oregon). De fet, aquesta peça que es va desprendre és un panell que es va utilitzar per segellar un forat dissenyat per encabir una porta addicional d’emergència.
Quan aquesta peça es va desprendre de l’avió, afortunadament els 171 passatgers i els sis tripulants es trobaven amb els cinturons posats i asseguts, perquè l’aparell feia poc que havia pres el vol i encara s’estava enlairant per agafar l’altura de creuer. Després de l’ensurt per l’impacte del fort vent i l’aire que entrava pel forat, la succió es va emportar els objectes que no estaven subjectes, entre ells aparells de telèfon com el que s’ha trobat. Així que no és estrany que es vagin fent troballes d’aquests objectes, el que sí que és destacable és que un telèfon sobrevisqui intacte a una caiguda de prop de 5.000 metres i encara funcioni.
Trobats “components solts” en les inspeccions
La primera conseqüència de l’incident va ser la decisió d’immobilitzar els avions del model Boeing 737 Max 9 per part de les agències reguladores dels Estats Units (FAA), Europa (EASA) i les companyies que tenen aquests avions en la seva flota, fins que aquests no passin una inspecció de seguretat. United Airlines i Alaska Airlines són les companyies que compten amb més avions Boeing 737 Max 9 en el seu catàleg, amb un total de 79 i 65 avions, respectivament.
United Airlines va denunciar aquest dilluns que ha trobat “caragols solts als seus avions Boeing 737 Max 9. Al·leguen que des que van començar-les inspeccions preliminars dissabte han trobat "casos que semblen estar relacionats amb problemes d'instal·lació al panell de la porta" com a "caragols que necessitaven ajustament addicional". Alaska Airlines, per la seva part, també ha informat que els seus tècnics han vist "alguns components solts" als seus avions Boeing 737 Max 9 que estaven sent inspeccionats. La companyia de Washington ha explicat a través d'un comunicat que el seu equip de manteniment havia trobat components solts en algunes de les seves aeronaus quan va començar a preparar la flota de 737-9 Max per a una inspecció. Encara no s'han dit quines són les troballes, “a l'espera dels resultats d'una inspecció minuciosa", que es farà d'acord amb els requisits de l'empresa fabricant Boeing i l'Administració Federal d'Aviació (FAA), segons ha informat EFE.