Amb 150 anys d'història a l'esquena, un dels diaris britànics més influents, busca comprador: The Daily Telegraph. Així ho afirma The Wall Street Journal, que apunta que surt a la venda una de les joies de la corona dels conservadors britànics. S'espera que no li faltin pretendents, però per què vendre's un mitjà amb tanta influència? B.UK Limited, el hòlding que controla aquesta capçalera, té un gran deute, al voltant de 1.000 milions de lliures, i aquest és el seu "últim recurs".
La firma AlixPartners serà l'encarregada de supervisar el procés per tractar de pagar aquest deute, procés que inclou la venda de The Daily Telegraph i The Spectator. Tot plegat és una dràstica decisió que cerca eliminar del hòlding part de la família Barclay i substituir-los per directius independents. The Guardian apunta que en aquest intent per saldar el deute milionari es vol eliminar els germans Aidan i Howard Barclay, per la seva incapacitat de gestionar el deute. La família Barclay va comprar el Telegraph Media Group (TMG) l'any 2001 per 665 milions de lliures.
Una venda mediàtica a un any de les eleccions
És difícil estimar per quant es pot vendre aquesta capçalera, ja que és el que es coneix com un actiu "trofeu". El seu prestigi és en si un factor molt valuós, tant que pot fer pujar el seu preu fins i tot més que els seus beneficis. Aquest "trofeu" conservador pren més valor en el context britànic actual. S'espera que hi hagi eleccions en un any i els laboristes parteixen amb molt avantatge a les enquestes. Mentre els conservadors s'ofeguen en les polèmiques que han envoltat els darrers tres primers ministres un tità mediàtic afí al partit i influent surt al mercat.
Des del The Wall Street Journal es recorda que el Regne Unit té poques restriccions pel que fa a la compra de mitjans de comunicació per part de compradors internacionals. És a dir, podria ser que un diari que encarna la tradició conservadora acabés en mans estrangeres. No seria res nou, per exemple, El Financial Times és propietat de Nikkei, companyia japonesa.
150 anys de notícies
El juny de 1855 va néixer The Daily Telegraph, fundat per Arthur B. Sleigh, tot i que ràpidament va passar a mans de Joseph Moses Levy, qui es va proposar reduir costos i va tirar endavant el projecte iniciat per Sleigh. Sota el lema: "el més gran, el millor, i el diari més barat del món", el Telegraph va començar un camí que ja dura 150 anys. La venda de la capçalera no la posa en perill en principi, tal com s'ha comunicat des del holding. "La gestió judicial de les accions de B.UK Limited no està de cap manera relacionada amb la salut financera o el rendiment dels negocis de Telegraph o Spectator i no preveiem cap canvi operatiu a les empreses o als seus empleats", han afirmat des d'Alix Partner.