El mercat automobilístic europeu tanca el 2024 amb un panorama de llums i ombres. Encara que les matriculacions de cotxes nous entre gener i novembre van créixer un 0,8% en comparació amb 2023, assolint un total d'11.847.573 unitats, el novembre va portar una lleu caiguda de l'1,7% respecte al mateix mes de l'any anterior, amb 1.054.573 vehicles venuts. Malgrat aquestes xifres, el sector continua mostrant dinamisme, impulsat en gran part per l'auge dels vehicles elèctrics i el creixement de les marques d'origen xinès.

El segment de cotxes elèctrics ha estat un dels grans protagonistes de 2024, consolidant-se amb un 17,4% de quota de mercat a Europa. Aquest tipus de vehicles va registrar un creixement interanual del 0,8%, assolint les 183.259 unitats venudes al novembre. Les marques xineses també han guanyat terreny, aconseguint una participació del 13,2% al mercat de vehicles elèctrics, la qual cosa reflecteix la seva creixent influència en el mercat europeu.

Les vendes de cotxes a Europa es mantenen en positiu el 2024, però cauen al novembre

En aquest context, el rànquing dels 10 cotxes més venuts a Europa el 2024 destaca tant per la varietat de fabricants com per la forta competència als primers llocs. El Dacia Sandero s'ha alçat amb el primer lloc, amb 22.014 unitats venudes. Aquest compacte, conegut per la seva excel·lent relació qualitat-preu, continua sent una opció preferida per als conductors europeus que busquen funcionalitat i economia.

El Tesla Model Y ocupa la segona posició, amb 17.654 unitats venudes. Aquest SUV elèctric reafirma el lideratge de Tesla en el segment de vehicles elèctrics, combinant tecnologia avançada i un disseny atractiu. Li segueix molt de prop el Volkswagen Golf, que, amb 17.530 unitats venudes, manté el seu lloc com un clàssic indiscutible al mercat de compactes, encara que enfronta una creixent competència de models més moderns i eficients.

Tesla Model Y
Tesla Model Y

El Dacia Sandero també domina el rànquing de vendes a Europa

En la quarta posició es troba el Renault Clio, amb 17.213 unitats venudes, seguit pel Peugeot 208 amb 16.798 unitats. Ambdós representen a les marques franceses en aquest rànquing, destacant-se pel seu disseny innovador i la seva creixent oferta de motoritzacions híbrides i elèctriques. Per la seva part, el Volkswagen T-Roc, amb 16.581 unitats venudes, continua sent una aposta sòlida en el segment dels SUV compactes.

Renault Clio
Renault Clio

El Toyota Yaris Cross, un SUV híbrid que combina eficiència i estil, ocupa la setena posició amb 16.442 unitats venudes. El segueix el Volkswagen Tiguan, amb 16.116 unitats, que continua sent un referent entre els SUV mitjans. Tancant el rànquing, trobem al Toyota Yaris (15.356 unitats venudes) i al Dacia Duster (14.052 unitats), aquest últim reafirmant l'èxit de la marca romanesa en oferir vehicles robustos i accessibles.

Top 10

  1. Dacia Sandero: 22.014 unitats venudes
  2. Tesla Model Y: 17.654 unitats venudes
  3. Volkswagen Golf: 17.530 unitats venudes
  4. Renault Clio: 17.213 unitats venudes
  5. Peugeot 208: 16.798 unitats venudes
  6. Volkswagen T-Roc: 16.581 unitats venudes
  7. Toyota Yaris Cross: 16.442 unitats venudes
  8. Volkswagen Tiguan: 16.116 unitats venudes
  9. Toyota Yaris: 15.356 unitats venudes
  10. Dacia Duster: 14.052 unitats venudes