Un dels grans arguments de Toyota en els últims anys tant a Espanya com a Europa han estat els seus famosos i fiables motors híbrids auto recarregables, mecàniques que, més allà de ser de les que menys problemes tenen a nivell de fiabilitat, acaben oferint consums realment baixos, especialment si conduïm de forma habitual per entorns urbans i interurbans, on aquest tipus de mecàniques acabarà oferint les millors prestacions.
Això sí, com bé saben aquells conductors que solen realitzar molts quilòmetres a l'any i no els fan en la immensa majoria dels casos en entorns urbans sinó que viatgen molt per autovia i autopista, les mecàniques dièsel segueixen sent una opció realment interessant a nivell de consum.
No és casualitat llavors que és una marca que sempre s'ha caracteritzat per prendre decisions molt raonables com és Skoda continuï apostant per aquest tipus de motor, i l'han a més en un cotxe que pot presumir de ser una de les millors compres quant a relació qualitat preu per a aquells que busquen màxim comoditat i sobretot no volen saber res dels SUV.
El Skoda Octavia Combi és una compra mestra
Aquest model no és cap altre que l'Octavia en la seva versió Combi, la versió familiar, augmenta la seva capacitat de càrrega de maleter per sobre dels 600 l, una xifra a la qual molts SUV molt reeixits a Espanya no arriben.
És cert que la versió d'accés d'aquest model compta amb un motor de gasolina de 116 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i a una transmissió automàtica que es converteix en un model perfecte per a aquells que circularan de forma habitual per entorns urbans aconseguint un consum d'uns 5 l als 100 km.
Tanmateix, per uns 900 € més podem tenir una mecànica dièsel en aquest cas també de 116 cavalls de potència però amb transmissió manual i sense micro hibridació que acaba oferint un consum de tan sols 4,3 l als 100, un consum propi d'un cotxe híbrid auto recarregable, encara que es pot destacar que aquestes xifres solen aconseguir-se al cap de molts quilòmetres recorreguts en autovia i autopista.