El mercat automobilístic està en constant evolució, i un dels protagonistes més recents és el Leapmotor C10 REEV, un SUV d'autonomia estesa que promet revolucionar el segment dels híbrids endollables. Amb un disseny que recorda al Porsche Cayenne i unes prestacions impressionants, aquest vehicle combina el millor de dos mons: l'eficiència d'un cotxe elèctric i la versatilitat d'un motor tèrmic que actua com a generador. Però el més cridaner és la seva capacitat per recórrer 145 quilòmetres sense gastar una gota de combustible, situant-se molt per sobre de la majoria dels SUV endollables actuals.
El Leapmotor C10 REEV és un vehicle que tècnicament es classifica com un elèctric d'autonomia estesa. A diferència dels híbrids endollables tradicionals, el seu motor tèrmic no mou les rodes; el seu únic propòsit és carregar la bateria quan aquesta s'esgota. Aquest sistema garanteix que la propulsió sigui sempre elèctrica, una cosa que el diferencia de competidors com el BYD Seal U DM-i. L'enfocament de Leapmotor combina eficiència energètica i sostenibilitat, dos factors clau al mercat actual.
El Leapmotor C10 REEV arriba a Europa per desafiar als híbrids endollables
Aquest SUV endollable destaca pel seu bateria de 28,4 kWh, que li atorga una autonomia elèctrica de 145 km. Això significa que per a la majoria dels trajectes diaris, l'ús de gasolina serà pràcticament inexistent. El seu motor elèctric desenvolupa 215 CV, la qual cosa assegura un rendiment més que adequat per a un vehicle de la seva categoria. Encara que Leapmotor no ha revelat les xifres exactes de prestacions, tot apunta que el C10 REEV serà competitiu tant en potència com en comoditat.
A més, la bateria del Leapmotor C10 REEV és compatible amb càrrega ràpida, podent recuperar el 50% de la seva autonomia elèctrica en només 18 minuts. Això el converteix en una opció ideal tant per a la ciutat com per a viatges llargs. En aquest últim cas, entra en joc el seu motor tèrmic de 1.5 litres, dissenyat exclusivament per generar energia i estendre l'autonomia fins a 950 km. Segons les dades preliminars, aquest motor utilitza un eficient cicle Atkinson, optimitzat per reduir el consum de combustible.
En espera de conèixer el seu aterratge a Europa
En termes d'eficiència, el Leapmotor C10 REEV homologa un consum mitjà de 0,4 litres cada 100 km i unes emissions de 10 g/km de CO2, xifres que el col·loquen a l'avantguarda en sostenibilitat. A més, compta amb diversos modes d'energia que permeten maximitzar les prestacions o conservar la càrrega de la bateria segons les necessitats del conductor. Aquest enfocament modular garanteix una experiència de conducció adaptada a diferents situacions.
Un altre dels grans atractius del Leapmotor C10 REEV és el seu disseny. Amb línies elegants i modernes, la seva estètica recorda el Porsche Cayenne, la qual cosa li afegeix un toc de sofisticació. Leapmotor ha aconseguit combinar funcionalitat i estil, posicionant aquest SUV com una opció atractiva tant per als entusiastes de la tecnologia com per als qui busquen un cotxe amb caràcter i presència. Encara es desconeixen detalls com el seu preu o la data exacta del seu llançament a Europa.