Un dels motius que ha portat a Toyota a ser una de les marques més venudes en els últims anys a Espanya i a ser, de fet, el fabricant amb més matriculacions al nostre país és la seva àmplia oferta.
I és que, com bona generalista que és, Toyota té models en tots i cada un dels segments importants del mercat. També en el dels urbans esportius. És cert que els models urbans o utilitaris estan encaminant-se cada dia més cap a l'electrificació. Al cap i a la fi, les restriccions en moltes doni-les grans ciutats a nivell nacional obliguen a les marques a anar en aquesta direcció.
En aquest sentit, Toyota pot presumir de ser una de les marques que més anys porta apostant pels híbrids i per potenciar els models amb l'etiqueta ECO de la DGT. Tanmateix, saben els japonesos que el mercat dels utilitaris o urbans esportius continua tenint el seu públic, i models com l'Abarth 595, la versió esportiva del Fiat 500, és un bon exemple d'això.
El Toyota Yaris GR, un utilitari amb ànima d'esportiu que deixa en res l'Abarth 595
És per això que Toyota va decidir apostar per una versió GR del seu Yaris, un dels seus models més reeixits. Una versió GR pensada perquè els seus conductors sentin a les seves mans un bo esportiu: "Nascut perquè gaudeixis al màxim de la conducció, GR Yaris converteix cada carretera en una experiència única. Potent, àgil però pràctic i divertit. GR Yaris amb l'ADN de competició promet entusiasmar-te dia rere dia, sigui la carretera que sigui", apunten al web de Toyota sobre el seu Yaris GR.
Un model que, sens dubte, no és que sigui un esportiu tan sols per la seva imatge, sinó que sota del capó arriba amb un motor que fa honor a les sigles GR: un gasolina 1.6 de 261 cavalls de potència que, sens dubte, amb el seu canvi manual i tracció a les quatre rodes, no deixa indiferent a ningú que el condueix.
Més que ben equipat de sèrie i amb un paquet específic de modificacions per fer d'ell un utilitari molt esportiu, el preu és un dels seus millors arguments de venda. I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, aquesta versió GR del Toyota Yaris té un preu de 33.180 euros, un preu que arriba amb un descompte ja aplicat de 2.320 euros.
És cert que no és un model que pugui presumir de motor híbrid, ni d'una gran habitabilitat interior ni una gran capacitat de càrrega. No és aquesta la intenció tampoc de Toyota, que ha posat al mercat aquesta variant esportiva del seu Yaris precisament per als amants dels motors de combustió que busquen pujar de revolucions el motor i de pulsacions el seu cor.
Un model que, assegurança, ja li està robant moltes vendes a un Abarth 595 que, per molt que segueixi sent un urbà esportiu molt top, està diversos esglaons per sota del Yaris GR.