Tal com es va poder comprovar en un dels últims estudis realitzats per l'Organització de Consumidors i Usuaris, el primer criteri que té la immensa majoria de conductors a Espanya i a Europa a l'hora d'anar a buscar un cotxe nou és la fiabilitat. D'aquesta forma, s'entén que és el que busquen els conductors a l'hora de comprar un cotxe nou és que sigui un producte que no suposi més despeses que els previstos, és a dir, que no hagin d'anar al taller de forma inesperada i que això suposi una despesa addicional.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que, sent com és una de les marques que apareix sempre en les posicions més altes en els rànquing de fiabilitat a tot el món, Toyota s'hagi convertit en la principal referència al mercat internacional, sent la marca més venuda i amb molt avantatge respecte als seus perseguidors.

 

Això sí, no és precisament ni Toyota ni una de les marques més veteranes la indústria la que pot presumir de comptar amb la taxa de fidelitat més gran per part dels seus clients. Aquest mèrit ho ha aconseguit Tesla, un fabricant que amb prou feines porta uns anys al mercat però que ha aconseguit satisfer tant els seus clients que més del 70 % d'ells repetiria la compra sense cap tipus de problema.

Tesla és la marca amb més fidelitat

En un estudi realitzat per S&P Global Mobility es fa evident que durant el primer semestre de l'any la taxa de fidelitat de la marca va ser del 67,8%, una xifra superior a la mitjana de la indústria, que se situa en un 52,5%.

 

Però la dada més positiva per a la marca és la que apunta que més del 72% de conductors que han optat per comprar-se un Tesla Model 3 no dubtaria en repetir la compra, és a dir, tres de cada quatre conductors que han optat per fer-se amb aquest model, el més barat de la marca americana, tornaria a per la mateixa fórmula.

Tenint en compte que tesla és un dels fabricants que menys inverteix en publicitat i el màrqueting convencional i què ha passat la immensa majoria dels seus èxits en el boca-boca dels seus clients i en una aposta clara i contínua per models molt top a nivell tecnològic, i es fa més que evident que el fabricant americà ha sabut conquerir una indústria en la qual no és que sigui fàcil triomfar.