El mercat dels SUV híbrids endollables segueix en auge, i el BYD Seal U DM-i es posiciona com una de les propostes més atractives gràcies al seu preu competitiu i un equipament de luxe. Aquest model, que arriba des del gegant xinès BYD, es presenta com una alternativa seriosa al Mercedes GLC híbrid endollable, amb una diferència de preu de fins a 34.000 euros i prestacions que no deixen indiferent.
Amb unes dimensions generoses de 4.785 mm de llarg, 1.668 mm d'alt i 1.890 mm d'ample, el BYD Seal U DM-i ofereix un espai interior ampli i còmode. La seva batalla de 2.765 mm i un maleter amb una capacitat mínima de 552 litres el converteixen en una opció perfecta per a famílies o els qui busquen un vehicle espaiós. Aquestes característiques el posicionen com un dels SUV més pràctics de la seva categoria.
Amb models com aquest, no és estrany que BYD continuï guanyant terreny a Europa
La mecànica del BYD Seal U DM-i està basada en un sistema híbrid endollable que combina un motor de gasolina 1.5 litres amb un motor elèctric, generant una potència total de 218 CV i un parell màxim de 300 Nm. Aquest sistema permet una acceleració de 0 a 100 km/h en 8,9 segons i una velocitat màxima de 170 km/h, xifres més que suficients per a un ús tant d'urbà com a la carretera.
El motor elèctric s'alimenta d'una bateria de 18,3 kWh, que proporciona una autonomia elèctrica de 80 km segons el cicle WLTP. Gràcies a això, el Seal U DM-i compta amb l'etiqueta ZERO de la DGT, permetent circular per zones restringides de les ciutats i beneficiar-se d'exempcions fiscals. Aquest aspecte és clau per als qui busquen eficiència sense renunciar a prestacions.
Molt més barat que rivals com el Mercedes GLC del qual no té res a envejar
L'equipament és un dels punts més destacats d'aquest SUV. Inclou un sostre panoràmic practicable, seients ventilats i calefactats amb regulació elèctrica i tapisseria de cuir sintètic, i un sistema de so Infinity que garanteix una experiència d'àudio prèmium. A més, compta amb instrumentació digital de 12,3 polzades, una pantalla rotatòria de 15,6 polzades compatible amb Apple CarPlay i Android Auto, i avançats sistemes d'assistència a la conducció (ADAS), com a alerta de trànsit creuat posterior i detecció de vehicles en el punt mort.
Altres característiques notables són l'obertura elèctrica del maleter, carregadors inductius per a telèfons mòbils, i un Head-Up Display, tot això pensat per maximitzar el confort i la tecnologia en cada viatge. Tot aquest nivell d'equipament està disponible per un preu al comptat de 33.500 euros, que es redueix a 29.990 euros si s'accedeix als ajuts del Pla MOVES III.
En comparació, el Mercedes GLC híbrid endollable, amb 313 CV de potència, part dels 67.805 euros, gairebé el doble del cost del BYD Seal U DM-i. Aquesta diferència converteix al model xinès en una opció immillorable per als qui busquen un SUV híbrid endollable amb qualitat, tecnologia i preu ajustat, consolidant-lo com una de les millors alternatives del mercat actual.