El BMW Sèrie 3 passa per ser un dels autèntics referents de la marca alemanya tant a Europa com al nostre país. És cert, això sí, que per molt que aquesta berlina sigui un referent, el seu pes al nostre mercat ha caigut en picat en els últims anys, entre altres coses perquè les berlines, siguin de la mida que siguin, han vist com els SUV els ha menjat molt terreny, deixant-les ara en un segon pla i amb molta menor quota de mercat.
Així, els que fa anys tenien molt clar que un Sèrie 3 encaixava amb les seves preferències ara opten en la majoria dels casos per un model com el X1 o el X3, dos dels SUV més venuts de BMW a Espanya.
Però això no significa que ni BMW ni la resta de la immensa majoria de marques prèmium estiguin deixant de banda a les berlines, entre altres coses perquè saben molt bé que aquest tipus de cotxes continuen tenint el seu públic, especialment aquells conductors que busquen una conducció molt més dinàmica que la que pot oferir un SUV, per molt que aquests siguin opcions més còmodes a la conducció diària.
És per això que, tal com podem veure al configurador de BMW, la marca continua apostant tant pel Sèrie 3 com per la resta de les seves berlines icòniques, sent el Sèrie 3 la més barata amb un preu d'accés en la seva versió més senzilla d'uns 45.000 euros.
L'Audi A4, una berlina igual de prèmium que el Sèrie 3 però més barata
Aquesta versió d'accés arriba més que bé dotada de sèrie, amb un motor dièsel de 150 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i a una transmissió automàtica així com a un nivell d'equipament que, per molt que sigui el més bàsic de BMW, és d'un nivell molt superior al de la mitjana entre les generalistes, evidenciat que la marca alemanya és una marca prèmium en tots els sentits.
Però un dels principals problemes per a aquest model és que un dels seus rivals directes, l'Audi A4, una berlina també icònica a Espanya i a Europa, compta ara amb diverses promocions que el converteixen en una opció més interessant.
I és que arriba també amb un motor de 150 cavalls de potència amb transmissió automàtica i un sistema MHEV, encara que en aquest cas es tracta d'una mecànica de gasolina, no dièsel, pel que és una opció més polivalent i millor per a aquells que busquen un model tant per al dia a dia en entorns urbans com per a llargs viatges, una cosa que en el cas dels dièsel no passa tenint en compte que aquests són motors pensats per a llargs recorreguts a velocitats altes.